Nieuwsgierige marketeers vinden elkaar bij Brand Social


Afgelopen 5 en 6 november draaide het voor de groep genodigde topmarketeers vooral om netwerken, het delen van inzichten en inspirerende presentaties.
Met het forum Brand Social wil Creative Social ‘creativiteit naar de boardroom brengen’, vertelt Laura Jordan Bambach, creative director Mr. President en president D&AD. ‘Fiandaca (Mutant) en Chalmers (Vice) zijn Creative Social ooit gestart vanuit het idee om pioniers uit verschillende branches met elkaar van gedachten te laten wisselen. Al snel bleek er ook vraag naar specifiekere events, waaruit voorbeelden als Innovation Stories en Brand Social zijn ontstaan.’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSZo focust Brand Social zich specifiek op marketeers en worden deze uitgedaagd om eens buiten de gebaande paden te denken. Volgens Bambach biedt Brand Social een goede balans tussen ontspanning en kennisoverdracht. ‘De eerste dag is het goed om lekker te kletsen, te drinken en veel te luisteren. Uiteindelijk moeten de interessante sprekers de marketeers uitdagen om te discussiëren over het creatieve vak. Weliswaar in een ontspannen sfeer, maar de combinatie maakt het erg verhelderend. Daarnaast geeft een nieuwe locatie al genoeg energie om op de eerstvolgende werkdag een nieuwe poging te wagen om je eigen branche op zijn kop te zetten.’
Eén van die aanwezige topmarketeers is Mady Margadant, head of global marketing bij Topshop. Op de vraag of ze concreet iets kan met de inzichten van Brand Social reageert ze resoluut: ‘Je hebt er altijd wat aan. Topshop is vanuit zijn eigen DNA al een disruptief modemerk, maar ook wij moeten constant zoeken naar nieuwe inzichten. Om een voorbeeld te geven biedt het verhaal van Mischa Rozema (Post Panic) niet direct een inzicht waar wij als “groot merk” iets mee kunnen, maar de passie waarmee hij spreekt over het belang van zijn passieproject werkt aanstekelijk.’
Naast Rozema spraken onder andere de ‘Franse Banksy’ Christian Guémy, cultureel ondernemer Afraina de Jong en Ali Niknam (Bunq) over hun ervaringen en projecten. Ook kregen enkele start-ups de kans om hun groeistuipen en grootste uitdagingen te delen met de aanwezige marketeers.
Meer informatie over Creative Social is te vinden op hun site.
Eerder publiceerde Adformatie een Q&A met Daniele Fiandaca, oprichter van Creative Social.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid