Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwsgierige marketeers vinden elkaar bij Brand Social

Het internationale forum van Creative Social kwam dit jaar voor het eerst naar Amsterdam
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Afgelopen 5 en 6 november draaide het voor de groep genodigde topmarketeers vooral om netwerken, het delen van inzichten en inspirerende presentaties.

related partner content for mobile comes here

Met het forum wil Creative Social ‘creativiteit naar de boardroom brengen’, vertelt , creative director Mr. President en president D&AD. ‘Fiandaca (Mutant) en Chalmers (Vice) zijn Creative Social ooit gestart vanuit het idee om pioniers uit verschillende branches met elkaar van gedachten te laten wisselen. Al snel bleek er ook vraag naar specifiekere events, waaruit voorbeelden als Innovation Stories en Brand Social zijn ontstaan.’

Zo focust Brand Social zich specifiek op marketeers en worden deze uitgedaagd om eens buiten de gebaande paden te denken. Volgens Bambach biedt Brand Social een goede balans tussen ontspanning en kennisoverdracht. ‘De eerste dag is het goed om lekker te kletsen, te drinken en veel te luisteren. Uiteindelijk moeten de interessante sprekers de marketeers uitdagen om te discussiëren over het creatieve vak. Weliswaar in een ontspannen sfeer, maar de combinatie maakt het erg verhelderend. Daarnaast geeft een nieuwe locatie al genoeg energie om op de eerstvolgende werkdag een nieuwe poging te wagen om je eigen branche op zijn kop te zetten.’

Eén van die aanwezige topmarketeers is , head of global marketing bij Topshop. Op de vraag of ze concreet iets kan met de inzichten van Brand Social reageert ze resoluut: ‘Je hebt er altijd wat aan. Topshop is vanuit zijn eigen DNA al een disruptief modemerk, maar ook wij moeten constant zoeken naar nieuwe inzichten. Om een voorbeeld te geven biedt het verhaal van Mischa Rozema (Post Panic) niet direct een inzicht waar wij als “groot merk” iets mee kunnen, maar de passie waarmee hij spreekt over het belang van zijn passieproject werkt aanstekelijk.’

Naast Rozema spraken onder andere de ‘Franse Banksy’ Christian Guémy, cultureel ondernemer Afraina de Jong en Ali Niknam (Bunq) over hun ervaringen en projecten. Ook kregen enkele start-ups de kans om hun groeistuipen en grootste uitdagingen te delen met de aanwezige marketeers.

Meer informatie over is te vinden op hun site. 

Eerder publiceerde Adformatie , oprichter van Creative Social.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in