Overslaan en naar de inhoud gaan

CPNB lanceert ‘Nederland Leest’-campagne voor de tiende keer

Het 'reclamebureau van het Nederlandse boek' ontwikkelde dit jaar niet één, maar twaalf campagnes
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De startte zondagochtend de tiende editie van Nederland Leest met een champagneontbijt in de OBA tijdens een van NPO Radio 4.
 
De fles werd ontkurkt door de samensteller van de jubileumbundel, A.L. Snijders, met de mooiste korte verhalen uit de Nederlandse literatuur. Voor de campagne gaat Snijders op tournee door Nederland en doet hij zo’n zeventien openbare bibliotheken aan, waar hij lezingen en optredens zal geven.
 
12-in-1 campagne
‘Dit jaar wijken wij iets af van het format’, vertelt Matthijs van der Meer, marketeer bij de CPNB. ‘We brengen namelijk niet één jubileumbundel uit, maar twaalf. Iedere provincie krijgt zijn eigen bundel en het boekje begint met een aantal verhalen uit de streek. Zo begint de Utrechtse editie bijvoorbeeld met een verhaal van stadsauteur Ronald Giphart.’
 
Naast de bundels werden ook de campagne-uitingen vermenigvuldigd met factor 12. ‘Wij hebben die keuze gemaakt, omdat we vanuit de kracht van de bibliotheek willen communiceren, namelijk vanuit de sterke regiofunctie&; vervolgt Van der Meer. &;Natuurlijk maakt dit de productie intensiever, doordat we op zoek moesten naar meer schrijvers, specifieke samenstellingen en meer rechten moesten afkopen. Maar met een jubileumeditie mag je uitpakken.’

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in