CPNB lanceert ‘Nederland Leest’-campagne voor de tiende keer
De Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek startte zondagochtend de tiende editie van Nederland Leest met een champagneontbijt in de OBA tijdens een radio-uitzending van NPO Radio 4.
De fles werd ontkurkt door de samensteller van de jubileumbundel, A.L. Snijders, met de mooiste korte verhalen uit de Nederlandse literatuur. Voor de campagne gaat Snijders op tournee door Nederland en doet hij zo’n zeventien openbare bibliotheken aan, waar hij lezingen en optredens zal geven.
12-in-1 campagne
‘Dit jaar wijken wij iets af van het format’, vertelt Matthijs van der Meer, marketeer bij de CPNB. ‘We brengen namelijk niet één jubileumbundel uit, maar twaalf. Iedere provincie krijgt zijn eigen bundel en het boekje begint met een aantal verhalen uit de streek. Zo begint de Utrechtse editie bijvoorbeeld met een verhaal van stadsauteur Ronald Giphart.’
Naast de bundels werden ook de campagne-uitingen vermenigvuldigd met factor 12. ‘Wij hebben die keuze gemaakt, omdat we vanuit de kracht van de bibliotheek willen communiceren, namelijk vanuit de sterke regiofunctie' vervolgt Van der Meer. 'Natuurlijk maakt dit de productie intensiever, doordat we op zoek moesten naar meer schrijvers, specifieke samenstellingen en meer rechten moesten afkopen. Maar met een jubileumeditie mag je uitpakken.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid