Overslaan en naar de inhoud gaan

Stotterfederatie lanceert campagne: ‘Stotteren, blijf erover praten’

Omdat nazorg na stottertherapie een terugval helpt voorkomen
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Nederlandse Federatie Stotteren (NFS) organiseert op Internationale Wereldstotterdag, op 22 oktober, een campagne over nazorg bij stotteren, met als thema: ‘Stotteren, blijf erover praten!’

related partner content for mobile comes here

Doel van de campagne is om het bewustzijn van het belang van nazorg bij stotteren te vergroten, zodat het stotteren niet steeds opnieuw een belemmering wordt in de communicatie.

Lichaamsbewustzijn

Anja van der Vlist-Pluut, bestuurslid van de NSF: ‘Veel van de 170.000 personen die stotteren hebben in hun leven één of meerdere therapieën gevolgd. Het succes is sterk wisselend, terugval in oude patronen wordt regelmatig gerapporteerd. Blijvend aandacht besteden aan het onderhouden van het lichaamsbewustzijn, de emotionele weerbaarheid en/of de controle over het spreken helpt terugval te voorkomen.’

In de richtlijn ‘Stotteren bij kinderen, adolescenten en volwassenen’ is een aanbeveling opgenomen over nazorg. Deze richtlijn is een leidraad voor de logopedist-stottertherapeut.

Stottercafés

De NFS organiseert op Wereldstotterdag bijeenkomsten in de Stottercafés van de patiëntenvereniging Demosthenes en op een aantal speciaal voor deze dag ingerichte locaties.

Stottertherapeuten van de Nederlandse Vereniging voor Stottertherapie hebben dit voorjaar een interactieve website gelanceerd voor lifetime zorg na stottertherapie, waarop je kunt participeren in een sociaal netwerk: .

Beeld: screenshot uit YouTube-filmpje De Ochtend van 4

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in