Overslaan en naar de inhoud gaan

Jumbo geeft gas op thema gezondheid en komt met ‘Groente-zuivel-vleeswaren’

De winnaar van het zogeheten Jumbo Huismerk Lab 2015 krijgt een plek in het koelschap.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een gezondere variant op vleeswaren is de winnaar van het Jumbo Huismerk Lab 2015 geworden. Het gaat om een broodbelegproduct dat voor maximaal 50 procent uit vlees bestaat en voor de andere helft uit groente en zuivelproducten. Het product is bedacht en gemaakt door Vollebregt Fresh Company.

related partner content for mobile comes here

Directeur formule en innovatie bij Jumbo, Colette Cloosterman-Van Eerd, zegt in een toelichting dat vleeswaren niet alleen inspelen op een gezonder eetpatroon, maar eveneens op toekomstige trends waarbij vlees steeds minder een prominente rol heeft en groente een steeds grotere rol krijgt. ‘Daarnaast’, zegt Cloosterman, ‘is het product ook zeer smaakvol en dat is zeker niet onbelangrijk.’

Focus op gezondheid
Jumbo wil het huismerkassortiment gezonder maken. Door het Huismerk Lab van dit jaar het thema ‘gezonder eten en leven’ mee te geven, werden leveranciers aangemoedigd om producten op dit gebied te ontwikkelen.

Vet, suiker, zout
Naast de gezonde vleeswaren worden ook de volgende producten opgenomen in het assortiment:

  • Superslurfjes bewuste chips (Intersnack)
  • Vruchtenyoghurt met 30 procent minder suiker (A-ware Fresh Dairy)
  • Superbijtjes-uitdeelzakjes gedroogd fruit (Menken Orlando)
  • Soepen van reststromen (Four Seasons food)

Bron: Levensmiddelenkrant

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in