Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Ook reclame bij publieke omroep beperken’

​D66 wil dat geregeld zien in de nieuwe Mediawet.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

D66-Kamerlid Kees Verhoeven zegt dat tegen . Verhoeven: ‘De NPO zegt over zichzelf dat zij van iedereen en voor iedereen is. Dan moet je geen drempels opwerpen en de kijker lastig vallen met steeds meer en langere reclames.’

Ster-directeur Arian Buurman zei eerder dit jaar in Adformatie dat haar organisatie meer ruimte moet krijgen voor reclame, zoals ook met staatssecretaris Sander Dekker is afgesproken. ‘Natuurlijk zijn wij in staat om de adverteerders een aantrekkelijke propositie te bieden, maar radio en tv is één, je hebt ook het digitale domein. Iedereen weet dat daar groei zit. Uiteraard zijn er regels voor, maar de Mediawet is eigenlijk vrij. Online is dus niet zo dichtgetimmerd dat we daar niet meer ruimte kunnen nemen. Denk aan relevante reclame, meer targeted, met medeweten van de kijker en gebruiker, waardoor dat aantrekkelijker wordt.’

Verhoeven wil vooral dat de wettelijke ruimte op televisie en radio beperkt wordt tot 8 procent van de zendtijd. Op internet moet de reclame wettelijk worden beperkt tot 30 seconden.

related partner content for mobile comes here

Donderdag debatteert de Tweede Kamer over de nieuwe Mediawet. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in