Overslaan en naar de inhoud gaan

Kips krijgt nieuwe visuele identiteit

'Producten als de bekende leverworst beter in het schap te vinden'
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vleeswarenmerk Kips, dat overigens al 105 jaar bestaat, heeft zijn huisstijl en verpakking aangepast. Het merk is vooral bekend van zijn , maar heeft in de loop der jaren zijn assortiment uitgebreid met andere slagersproducten. Dát en de veranderende consumentenbehoefte, waarbij de roep om ‘échte en eerlijke vleeswaren’ doorklinkt waren aanleiding voor de verandering.

Opgeschoonde branding
Kips benadrukt zijn ‘vertrouwde slagerskwaliteit’ en doet dat volgens zijn designbureau Reggs vooral met een eigentijdse en trotse invulling. Uitdaging wast de heritage van het merk te respecteren en tegelijk te ontdoen van elementen die niet meer passen bij een ‘eigentijds, Hollands, nuchter en authentiek karakter’. Reggs in ronkend marketingjargon: ‘De trotse en opgeschoonde branding, de duidelijke visuele taal en de onverbloemde productfotografie zorgen voor een opvallende en onderscheidende verpakkingsreeks, uiteraard met behoud van de vertrouwde Kips-kwaliteit en -herkenbaarheid. Dit heeft geresulteerd in een helder en inzichtelijk assortiment, waardoor de producten beter in het schap te vinden zijn.

In een rtv, gemaakt door Alfred gaat Kips nog eens helemaal los op het onuitroeibare fenomeen dat Kips eigenlijk nooit meer loskomt van zijn heritage...


related partner content for mobile comes here

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in