Overslaan en naar de inhoud gaan

SapientNitro topman kritisch over reclame

Overname door een reclameholding heeft een digitaal bureau nog nooit iets goeds gebracht.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat zegt Nigel Vaz, de vicepresident en managing director Europa van SapientNitro, in een interview met Adformatie. ‘Telkens als zo’n reclameholding een digitaal bureau overneemt, gebeurt hetzelfde: de beste mensen lopen weg. De cultuurverschillen zijn te groot.’

related partner content for mobile comes here

Met zevenduizend werknemers en vestigingen in 31 landen is SapientNitro het grootste digitale bureau ter wereld. In het interview laat Vaz zich kritisch uit over eerdere overnames  door bureaunetwerken, zoals Razorfish en Digitas door Publicis. Ook van recente overnames zoals  AKQA door WPP en LBi door Publicis heeft de topman van SapientNitro, dat vorig jaar door Campaign werd uitgeroepen tot Digital Agency of the Year, geen hoge verwachtingen. 

Het probleem is volgens hem dat reclameholdings wel geïnteresseerd zijn in de omzet die digitale bureaus binnenbrengen, maar dat ze ‘digital’ niet op hetzelfde niveau  te waarderen ‘Wat je dan ziet gebeuren, is dat digital achteraf wordt toegevoegd. Digital is geen geïntegreerd onderdeel. Onze oriëntatie is totaal anders. Wij hebben een achtergrond in digital. Maar we beseffen dat het niet volstaat om alleen in de digitale ruimte te leven.’

Vaz ziet dan ook geen enkele aanleiding om aansluiting te zoeken bij een van de bureaunetwerken. ‘Wij zijn groot van ons zelf, zeer winstgevend en hebben genoeg kapitaal voor investeringen. We geloven niet dat een eigenaar ons enig voordeel oplevert ‘

In het nummer van Adformatie dat morgen verschijnt (week 7) gaat Vaz verder onder meer in op de ontwikkeling van &;story telling&; naar &;story yelling&; die volgens hem heeft plaatsgevonden in marketing en reclame, en de noodzaak om merken te laten leven, zowel online- als in de offlinewereld. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in