Overslaan en naar de inhoud gaan

Sanoma koopt alle aandelen Fashionchick

Sanoma heeft weblog Fashionchick volledig aan het digitale portfolio toegevoegd. De uitgever breidt zijn belang uit van 55 procent naar 100…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hoeveel hiervoor is betaald, wordt niet gezegd.

related partner content for mobile comes here

Het besluit komt sneller dan vooraf was aangegeven. Volgens Sanoma heeft Fashionchick de afgelopen jaren een continue groei laten zien. Zowel de site in Nederland als de internationale Fashionchick-sites laten veel potentie zien.

Sanoma verwacht het huidige Fashionchick komende jaren verder door te laten groeien als ‘internationale key speler in online fashion’. Om deze groei te versnellen, is besloten om de voorgenomen volledige overname versneld uit te voeren.

Het huidige management team, bestaande uit Gerco de Jong, Arno Mulder, Ellen Snijder en Aart Wallet, blijft in dienst en gaat zich richten op verdere groei en internationalisering.

Buiten de grenzen bereikt Fashionchick volgens Sanoma inmiddels meer consumenten dan in Nederland. Nederland blijft echter voor Fashionchick ook een aantrekkelijke markt waarin de groei gestaag doorzet, aldus Sanoma. In Nederland komt de focus te liggen op conversie en mobiele oplossingen.

Heren en kids
Komende maanden worden er in de Nederlandse en Duitse markt herenshop-sites onder de naam MENTODAY in de markt gezet. In nauwe samenwerking met het onderdeel parenting van Sanoma zal dit jaar ook de online shoppingsite KIDSTODAY voor kindermode en aanverwante producten worden gelanceerd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in