Sanoma koopt alle aandelen Fashionchick
Hoeveel hiervoor is betaald, wordt niet gezegd.
Het besluit komt sneller dan vooraf was aangegeven. Volgens Sanoma heeft Fashionchick de afgelopen jaren een continue groei laten zien. Zowel de site in Nederland als de internationale Fashionchick-sites laten veel potentie zien.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaSanoma verwacht het huidige Fashionchick komende jaren verder door te laten groeien als ‘internationale key speler in online fashion’. Om deze groei te versnellen, is besloten om de voorgenomen volledige overname versneld uit te voeren.
Het huidige management team, bestaande uit Gerco de Jong, Arno Mulder, Ellen Snijder en Aart Wallet, blijft in dienst en gaat zich richten op verdere groei en internationalisering.
Buiten de grenzen bereikt Fashionchick volgens Sanoma inmiddels meer consumenten dan in Nederland. Nederland blijft echter voor Fashionchick ook een aantrekkelijke markt waarin de groei gestaag doorzet, aldus Sanoma. In Nederland komt de focus te liggen op conversie en mobiele oplossingen.
Heren en kids
Komende maanden worden er in de Nederlandse en Duitse markt herenshop-sites onder de naam MENTODAY in de markt gezet. In nauwe samenwerking met het onderdeel parenting van Sanoma zal dit jaar ook de online shoppingsite KIDSTODAY voor kindermode en aanverwante producten worden gelanceerd.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid