Overslaan en naar de inhoud gaan

'Tweerichtingsverkeer Twitter en tv'

Er is sprake van tweerichtingsverkeer tussen Twitter en de tv. Tweets zorgen voor hogere kijkersaantallen bij tv-programma's en andersom…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit Amerikaans onderzoek van Nielsen. Uit een analyse van 221 tv-programma’s tijdens prime time blijkt dat in bijna een derde van de gevallen tweets zorgen voor een groter kijkersaantal. Maar andersom hadden de kijkcijfers in 48% van alle gevallen ook invloed op het aantal tweets over een programma. De scores zijn vooral terug te zien bij realityshows en comedy.

related partner content for mobile comes here

Nielsem komt binnenkort met ‘Twitter TV Rating’, waarbij gekeken wordt hoeveel er wordt getwitterd over een programma. Dit onderzoek is een opmaat naar de nieuwe methode.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in