Reklame Rakkers licht kinderen voor


Met de campagne wil Reklame Rakkers kinderen leren bewust en kritisch te kijken naar commerciële boodschappen. Tegelijkertijd wil Reklame Rakkers ouders bewustmaken van de belangrijke rol die zij kunnen spelen bij het ontwikkelen van commercieel bewustzijn en een kritische houding bij hun kinderen. Onderzoek door de stichting toont aan dat kinderen pas op hun twaalfde jaar zelf in staat zijn reclame goed te herkennen, begrijpen en interpreteren.
De voorlichtingscampagne, waarin een “huisnijlpaardje”? de hoofdrol speelt, bestaat uit een tv-commercial, advertenties voor week- en maandbladen, webvertising en free publicity. Daarnaast is een belangrijke rol weggelegd voor de website www.reklamerakkers.nl.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVoor de campagne heeft Reklame Rakkers medewerking gekregen van bijna alle toonaangevende mediapartijen in Nederland. Zo zal de campagne te zien zijn op de belangrijkste kinderzenders, in relevante kindertijdschriften en op belangrijke websites. Het bureau Publicis Dialog is verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het communicatieconcept en pr-activiteiten, ZenithOptimedia voor het media-advies, de mediaplanning en de mediabegeleiding.
Naast de voorlichtingscampagne heeft Stichting Reklame Rakkers lesmateriaal voor basisscholen ontwikkeld. Sinds de introductie hebben al meer dan 2.000 scholen het gratis pakket besteld.
Stichting Reklame Rakkers is een initiatief van maatschappelijke organisaties, wetenschappelijke instellingen, Nederlandse media, de overheid, de communicatiebranche en het bedrijfsleven. Zij richt zich op educatie aan kinderen op het gebied van reclame en media, met als doel de mediavaardigheid en het commerciële bewustzijn van kinderen te vergroten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid