Overslaan en naar de inhoud gaan

Reklame Rakkers licht kinderen voor

Stichting Reklame Rakkers start deze week een grootschalige voorlichtingscampagne om kinderen mediavaardig en commercieel bewust te maken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met de campagne wil Reklame Rakkers kinderen leren bewust en kritisch te kijken naar commerciële boodschappen. Tegelijkertijd wil Reklame Rakkers ouders bewustmaken van de belangrijke rol die zij kunnen spelen bij het ontwikkelen van commercieel bewustzijn en een kritische houding bij hun kinderen. Onderzoek door de stichting toont aan dat kinderen pas op hun twaalfde jaar zelf in staat zijn reclame goed te herkennen, begrijpen en interpreteren.

related partner content for mobile comes here

De voorlichtingscampagne, waarin een “huisnijlpaardje”? de hoofdrol speelt, bestaat uit een tv-commercial, advertenties voor week- en maandbladen, webvertising en free publicity. Daarnaast is een belangrijke rol weggelegd voor de website .

Voor de campagne heeft Reklame Rakkers medewerking gekregen van bijna alle toonaangevende mediapartijen in Nederland. Zo zal de campagne te zien zijn op de belangrijkste kinderzenders, in relevante kindertijdschriften en op belangrijke websites. Het bureau Publicis Dialog is verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het communicatieconcept en pr-activiteiten, ZenithOptimedia voor het media-advies, de mediaplanning en de mediabegeleiding.

Naast de voorlichtingscampagne heeft Stichting Reklame Rakkers lesmateriaal voor basisscholen ontwikkeld. Sinds de introductie hebben al meer dan 2.000 scholen het gratis pakket besteld.

Stichting Reklame Rakkers is een initiatief van maatschappelijke organisaties, wetenschappelijke instellingen, Nederlandse media, de overheid, de communicatiebranche en het bedrijfsleven. Zij richt zich op educatie aan kinderen op het gebied van reclame en media, met als doel de mediavaardigheid en het commerciële bewustzijn van kinderen te vergroten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in