Reclame Asia Pulp and Paper misleidend


Het gaat niet om de inhoud van de claims die worden gemaakt, maar om het wekken van de indruk dat het bedrijf zich primair met milieubehoud en bosaanplant bezighoudt.
In de tv-reclame en in de printcampagne presenteert APP zich onder meer als 'opzichter van het milieu' en een aanplanter van bomen. Greenpeace protesteert daartegen, omdat APP in de ogen van die organisatie juist een grote ontbosser is. Om die reden werd een klacht ingediend bij de Reclame Code Commissie, met als strekking dat APP middels deze uitingen ten onrechte zijn imago probeert om te buigen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOf de claims die APP in de spotjes maakt al dan niet kloppen, daar laat de RCC zich verder niet over uit. De RCC gaf Greenpeace deels gelijk en vraagt APP niet meer op dergelijke manier reclame te maken.
Bron: Houtwereld Nieuws.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid