Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclame Asia Pulp and Paper misleidend

De manier waarop Asia Pulp and Paper (APP) in Nederland reclame heeft gemaakt voor zichzelf is volgens de Reclame Code Commissie misleidend.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het gaat niet om de inhoud van de claims die worden gemaakt, maar om het wekken van de indruk dat het bedrijf zich primair met milieubehoud en bosaanplant bezighoudt.

related partner content for mobile comes here

In de tv-reclame en in de printcampagne presenteert APP zich onder meer als 'opzichter van het milieu' en een aanplanter van bomen. Greenpeace protesteert daartegen, omdat APP in de ogen van die organisatie juist een grote ontbosser is. Om die reden werd een klacht ingediend bij de Reclame Code Commissie, met als strekking dat APP middels deze uitingen ten onrechte zijn imago probeert om te buigen.

Of de claims die APP in de spotjes maakt al dan niet kloppen, daar laat de RCC zich verder niet over uit. De RCC gaf Greenpeace deels gelijk en vraagt APP niet meer op dergelijke manier reclame te maken.

Bron: Houtwereld Nieuws.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in