Overslaan en naar de inhoud gaan

(poll) Inside the Industry: moet ieder bedrijf social media inzetten?

In het kader van Microsoft’s Inside the Industry (een serie video-interviews over de digitale marketing- en communicatiebranche) praat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In het kader van (een serie video-interviews over de digitale marketing- en communicatiebranche) praat Ronnie Overgoor deze keer met Thijs Sprangers, partner bij social media bureau Krem. De rondvraag bij deze: Moet iedere adverteerder social media inzetten voor zijn marketingcommunicatiestrategie?

related partner content for mobile comes here

Krem helpt onder andere Warchild en NS met de inrichting van de organisatie voor sociale media. Zo trainde het bureau het social media-team voor de twitteraccount . Voor Warchild hielp het bureau mee met het opzetten van de sociale media-strategie.

Thijs, moet iedere adverteerder social media inzetten voor zijn marketingcommunicatiestrategie? Sprangers: ‘Als je kijkt naar de manier waarop sommige bedrijven met social media omgaan, kun je je afvragen of social media waarde toevoegt. Maar het is niet zozeer onwil, meer onbekendheid met het medium. Heel veel advertentiemodellen zijn immers nog gericht op de massa, en dan is het lastig om met social media de juiste snaar te raken. In theorie zou je het bedrijven dan beter kunnen afraden om met social media te beginnen, bijvoorbeeld als het doel is om zo snel mogelijk een grote doelgroep te bereiken. De waarom-vraag is hier belangrijk, wat wil je bereiken?’

Wie lopen op dit moment voorop in de implementatie van social media, adverteerders of de bureaus? Sprangers: ‘De bedrijven. Ik zou ze echter geen adverteerders willen noemen, het is veel breder dan dat. In Nederland zijn KLM en Vodafone voorbeelden van bedrijven die goed begrijpen dat er voor een goede implementatie van social media veel mensen nodig zijn, investeringen, en heel veel experimenten.’

Sprangers noemt daarnaast ABN Amro als goed voorbeeld op Facebook, maar wacht nog steeds op de ING, die een tijd geleden meer in gesprek te gaan met zijn klanten. ‘Ik ben geen klant, maar ik had bij de aankondiging goede verwachtingen. Een ambitieuze propositie, maar ik heb er echter niets meer over gehoord of gezien.’

Wat vinden jullie? Moet iedere adverteerder social media inzetten voor zijn marketingcommunicatiestrategie?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in