Lokale bedrijven meest gezocht via zoekmachine
Uit het onderzoek (een telefonisch onderzoek onder 1,003 mensen van 18 en ouder) komt naar voren dat 59 procent van de Amerikaanse volwassenen eerst een zoekmachine raadpleegt, wanneer men informatie over een lokaal bedrijf zoekt.
Slechts 8 procent surft direct naar de website van de lokale aanbieder. 4 procent gaat eerst naar een vergelijkingssite. In de groep jonger dan 35 start zelfs 83 procent op de site van een zoekmachine.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaTot zover niets nieuws onder de zon. Het consumentengedrag verandert echter zodra van mobiel internet gebruik wordt gemaakt. Dan maakt nog maar 17 procent eerst gebruik van search, en zoekt 15 procent eerst op een (lokale) vergelijkingssite. 8 procent zoekt direct op de url van de lokale aanbieder.
Wat betekenen de cijfers? Volgens de onderzoekers is het in ieder geval niet voldoende om de website te optimaliseren voor mobiel, maar zul je ook aan de slag moeten met het optimaliseren van mobiele zoekresultaten, en wijze waarop je tussen de content van vergelijkingssites staat.
Ander onderzoek, van de E-tailing Group en PowerReviews, laat zien dat 44 procent de online zoektocht naar een product start met een zoekmachine, en dan alleen de top resultaten bekijkt. 33 procent voert direct de website van de retailer in. 20 procent probeert eerst de site van de fabrikant. Slechts 3 procent kijkt eerst naar de aanbevelingen op Facebook, of plaatst een vraag op Twitter.
Bron: Marketingcharts
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid