
De verkiezing wordt elke maand georganiseerd door het Radio Advies Bureau (RAB). De commercial ‘Kindermishandeling stopt nooit vanzelf’ is onderdeel van de overheidscampagne ‘Een veilig thuis. Daar maak je je toch sterk voor?’. De campagne wil mensen die te maken hebben met kindermishandeling of huiselijk geweld ertoe bewegen om hulp te zoeken. De commercial is met deze beoordeling genomineerd voor de jaarlijkse RAB Radio Awards Publieksprijs die begin 2013 wordt uitgereikt.
De commercial voor de collecteweek van Alzheimer Nederland werd tweede. Daarin is te horen hoe een collectant geld ophaalt in een waterkoker, als metafoor voor de verwarring van Alzheimerpatiënten. De commercial voor de arbeidsongeschiktheidsverzekering van Reaal werd derde.
Vacatures
Directeur-bestuurder
PublicSpirit in opdracht van Visit FlevolandManager Corporate Communicatie
ROC van Amsterdam - FlevolandTeammanager Communicatie
Waterschap ZuiderzeelandHet onderzoek was in handen van Ruigrok | NetPanel. Tussen 29 november en 2 december beoordeelden 618 Nederlanders (13-64 jaar) twintig radiocommercials.
Beluister hieronder de radiocommercials:
Rijksoverheid: Kindermishandeling stopt nooit
Alzheimer: Waterkoker
Reaal: Timmerman
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid