Overslaan en naar de inhoud gaan

Gebruik Facebook in twee jaar verzevenvoudigd

Facebook is de grootste groeier onder de sociale netwerken. Het gebruik van het Amerikaanse netwerk verzevenvoudigde in twee jaar.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

(Klik afbeelding voor een vergroting)

related partner content for mobile comes here

De bekendheid van Nederlanders met sociale netwerken is inmiddels nagenoeg compleet, zo blijkt uit onderzoek van Multiscope. Het aantal Nederlandser met een profiel op minimaal één van de netwerken, steeg in twee jaar van 89% naar 93%.

De sterkste toename in social betreft echter tijdsbesteding. In totaal zijn Nederlanders 60 miljoen uur kwijt aan het onderhouden van contacten op sociale netwerken. Dat is liefst 50% meer van twee jaar geleden. Grootste stijger is Facebook, dat goed is voor 62% van onze tijd op sociale media (16% in 2010). Met een naamsbekendheid van 92% is Facebook bovendien het bekendste netwerk. Snelste stijger in naamsbekendheid is LinkedIn, van 46% naar 69%.

Niet verrassend is Hyves de grootste verliezer. Het aantal respondenten met een Hyves profiel is ruim eenderde lager dan in 2010. Ook het gebruik van Hyves neemt verder af. Het aantal mensen dat in de toekomst verwacht minder te gaan Hyven, ligt 48% hoger dan het aantal mensen dat meer tijd denkt te gaan besteden aan Hyves.

In naamsbekendheid is Hyves, na Facebook, wel nog steeds het meest bekendste netwerk van Nederland. De enige 'nieuwkomer' die een rol van betekenis speelt, is Google+. Al blijft het aantal profielen (9%) ver achter bij de bekendheid (50%).

De groei is er voor de sociale netwerken nog niet uit, aldus Multiscope. Respondenten geven overwegend aan meer tijd te zullen besteden aan sociale netwerken. Vooral LinkedIn kan groei verwachten.

De belangrijkste redenen om sociale media te gebruiken, zijn: contact onderhouden met vrienden/familie; contacten onderhouden met oude bekenden/collega's; tijdverdrijf en het delen van foto's.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in