(Campagne) Roken is zooo…
Want met driekwart (75 procent) niet-rokers in Nederland is roken inmiddels zóóó niet meer van vandaag, aldus KWF.
In de campagne wordt de zin 'Roken is zóóó...' steeds afgemaakt met een vergelijking naar iets ouderwets. Deze statements zijn te zien in TV-commercials, bioscopen, uitgaansgelegenheden en online.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
Spotta
Sociale norm
Het is de eerste keer in ons land dat een campagne volledig gericht is op niet-rokers, aldus KWF. Aan niet-rokers wordt gevraagd de boodschap mee uit te dragen dat roken niet meer van deze tijd is. De 'Roken kan echt niet meer'-campagne is dat ook bedoeld om niet-roken als sociale norm neer te zetten.
De campagne richt zich primair op jongeren en jong volwassenen. Het aantal jongeren dat niet-rokers 'cool' en 'stoer' vindt, is de laatste tien jaar gestegen van 49 procent naar 63 procent.
Michel Rudolphie, directeur KWF Kankerbestrijding: ‘Door rookvrij expliciet als sociale norm te verankeren, kunnen we er voor zorgen dat er een generatie opgroeit die dat echt ervaart. 80 procent van de volwassen rokers is begonnen tijdens de puberteit. Als jongeren niet beginnen met roken, hoeven ze ook niet te stoppen.’
Bekende Nederlanders als Gordon, Gigi Ravelli en Dries Roelvink werkten mee aan de campagne.
Op een Facebook app kan iedereen vanaf nu ook een eigen mini Tv-spot, posters, omslagfoto of T-shirt met zijn eigen 'Roken is zóóó...' statement maken en verspreiden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid