Overslaan en naar de inhoud gaan

(Campagne) Roken is zooo…

Vandaag start KWF Kankerbestrijding de campagne 'Roken kan echt niet meer'. Met deze keer de focus op niet-rokers.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Want met driekwart (75 procent) niet-rokers in Nederland is roken inmiddels zóóó niet meer van vandaag, aldus KWF.

related partner content for mobile comes here

In de wordt de zin 'Roken is zóóó...' steeds afgemaakt met een vergelijking naar iets ouderwets. Deze statements zijn te zien in TV-commercials, bioscopen, uitgaansgelegenheden en online.

Sociale norm
Het is de eerste keer in ons land dat een campagne volledig gericht is op niet-rokers, aldus KWF. Aan niet-rokers wordt gevraagd de boodschap mee uit te dragen dat roken niet meer van deze tijd is. De 'Roken kan echt niet meer'-campagne is dat ook bedoeld om niet-roken als sociale norm neer te zetten.
De campagne richt zich primair op jongeren en jong volwassenen. Het aantal jongeren dat niet-rokers 'cool' en 'stoer' vindt, is de laatste tien jaar gestegen van 49 procent naar 63 procent.

Michel Rudolphie, directeur KWF Kankerbestrijding: ‘Door rookvrij expliciet als sociale norm te verankeren, kunnen we er voor zorgen dat er een generatie opgroeit die dat echt ervaart. 80 procent van de volwassen rokers is begonnen tijdens de puberteit. Als jongeren niet beginnen met roken, hoeven ze ook niet te stoppen.’

Bekende Nederlanders als Gordon, Gigi Ravelli en Dries Roelvink werkten mee aan de campagne.

Op een Facebook app kan iedereen vanaf nu ook een eigen mini Tv-spot, posters, omslagfoto of T-shirt met zijn eigen 'Roken is zóóó...' statement maken en verspreiden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in