Overslaan en naar de inhoud gaan

Prijzenoorlog over hoogtepunt heen

Consumenten laten zich niet meer beinvloeden door de prijzenslag in de Nederlandse supermarkten. Slechts 0,25 procent van de Nederlanders…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit volgens adviesbureau Deloitte dat 1250 Nederlanders ondervroeg naar hun winkelgedrag. Sinds het moment dat Albert Heijn in zijn supermarkten de prijzen verlaagde (oktober 2003), heeft 10 procent van de consumenten een andere supermarkt gekozen voor zijn dagelijkse boodschappen. Dat percentage neemt nu nog amper toe.

related partner content for mobile comes here

Toch moet men niet weer prijzen gaan verhogen, denkt onderzoeker Paul Opheij van Deloitte. 'De klant vindt een lage prijs nog steeds extreem belangrijk. Ze doen heel veel prijsvergelijkingen aan de hand van folders.' De nieuwe klanten blijken ook niet loyaal, blijkt uit het onderzoek. Driekwart van de Nederlanders die van supermarkt is gewisseld, weet niet of die verandering blijvend is. De supermarkten van Laurus (Edah, Konmar en Super De Boer) komen uit het onderzoek van Deloitte tevoorschijn als grootste slachtoffers van de prijzenslag. Albert Heijn houdt zich staande. Het aantal klanten dat zijn belangrijkste boodschappen bij Albert Heijn doet, is weliswaar afgenomen, maar het aantal klanten dat voor enkele producten komt, is toegenomen. Opheij: 'In het verleden werden deze mensen afgeschrikt door de prijzen. Nu niet meer.'

20 procent van de ondervraagden tenslotte geeft aan meerdere supermarkten te bezoeken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in