Overslaan en naar de inhoud gaan

Financiële bijsluiter moet eenvoudiger

De financiële bijsluiter is te complex, waardoor de toelichting op ingewikkelde beleggingsproducten zijn doel voorbij schiet. Kopers…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De financiële bijsluiter moet daarom bondiger en helderder. Dat blijkt uit een onderzoek dat de Autoriteit Financiële Markten(AFM) heeft laten uitvoeren naar de verplichte toelichting op beleggingen. De toezichthouder op de beurs houdt de bijsluiter alenige maanden tegen het licht en maakte vrijdag een tussenstand bekend. Daarbij meldde de AFM dat zij gaat werken aan eenpakket aanbevelingen om de toelichting te verbeteren.

related partner content for mobile comes here

Zowel de aanbieders als de kopers van beleggingsconstructies pleiten voor een verkorte versie van de financiële bijsluiter.

De consumenten en financiële bedrijven staan wel achter het idee van een bijsluiter, die inzicht moet geven in hoe eenbelegging werkt. Sinds midden 2002 zijn bedrijven verplicht om deze uitleg aan klanten te verstrekken. De AFM houdt toezichtop de financiële bijsluiter. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in