Overslaan en naar de inhoud gaan

Internationalisering mediabureaus stuit op grenzen

Hoge kosten, belangenconflicten en een steeds grotere eenvormigheid. De internationalisering van de mediabureaus stuit op zijn grenzen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Er is de afgelopen jaren zóveel gefuseerd tussen mediabureaus dat er wereldwijd nog maar zeven internationale holdings over zijn. Gevolg: de synergievoordelen (waar het allemaal om begonnen was) wegen niet meer op tegen de nadelen. De grote bureaus maken hoge kosten, de lokale motivatie en creativiteit nemen af en in plaats van oplossingen op maat worden er steeds vaker mediastrategieën uit het boekje geleverd. Bij de wereldwijd opererende bureaus is bovendien geen ruimte om rekening te houden met de eigenaardigheden van een bepaald land. Dat alles móet wel tot problemen leiden, en dat doet het ook. De eerste signalen van ontevreden klanten zijn al opgemerkt. En ook bij de mediaprofessionals is al een tegenbeweging merkbaar. Media-adviseurs die hun bekomst hebben van ‘netwerkdwang’ en standaardisering stichten nieuwe, onafhankelijke bureaus en gaan als vanouds aan de slag om op lokaal niveau de beste strategie voor hun klanten te bedenken.

related partner content for mobile comes here

Bron: Werben & Verkaufen

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in