Overslaan en naar de inhoud gaan

'Positioneren vraagt om logica'

Marc Oosterhout geeft in de serie Brand Culture de laatste inzichten in positioneren. Deel #12: De logica
Biertje?
Door Rudi denkt de bierdrinker automatisch aan Heineken als er om een biertje wordt gevraagd
Biertje?
Door Rudi denkt de bierdrinker automatisch aan Heineken als er om een biertje wordt gevraagd

Niet zolang geleden was ik bij de boekpresentatie van het boek Brandr. Een geweldig initiatief van het SWOCC om de oprichter van SWOCC, Giep Franzen, te eren met het vervolmaken van de kroniek van het ontstaan en de ontwikkeling van merken. Een kroniek die Giep niet meer had kunnen afmaken, omdat de dood hem had ingehaald. En natuurlijk was ik trots dat ik werd gevraagd als een van de auteurs die zijn werk mochten aanvullen met de nieuwe denkbeelden over positioneren en merkstrategie.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Esther overmars Overmars

Interessant stuk Marc!
Over kloof tussen wetenschap en praktijk gesproken… in de praktijk zijn er nogal wat meningen en beweringen over purpose.
Maar er is wetenschappelijk gezien nog geen eenduidige definitie en geen bewijs over de effecten van purpose. Net als dat er geen goed inzicht is in de manier waarop organisaties hier uiting en invulling aan geven. De effecten zullen afhangen van de wijze waarop je een purpose vormgeeft en inplementeert. Met SWOCC gaan we komend jaar onderzoek doen naar hoe organisaties hun purpose gebruiken als organiserend principe en naar de effecten die dat heeft.
Esther Overmars

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in