'Positioneren vraagt om logica'
Marc Oosterhout geeft in de serie Brand Culture de laatste inzichten in positioneren. Deel #12: De logica
Niet zolang geleden was ik bij de boekpresentatie van het boek Brandr. Een geweldig initiatief van het SWOCC om de oprichter van SWOCC, Giep Franzen, te eren met het vervolmaken van de kroniek van het ontstaan en de ontwikkeling van merken. Een kroniek die Giep niet meer had kunnen afmaken, omdat de dood hem had ingehaald. En natuurlijk was ik trots dat ik werd gevraagd als een van de auteurs die zijn werk mochten aanvullen met de nieuwe denkbeelden over positioneren en merkstrategie.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidInteressant stuk Marc!
Over kloof tussen wetenschap en praktijk gesproken… in de praktijk zijn er nogal wat meningen en beweringen over purpose.
Maar er is wetenschappelijk gezien nog geen eenduidige definitie en geen bewijs over de effecten van purpose. Net als dat er geen goed inzicht is in de manier waarop organisaties hier uiting en invulling aan geven. De effecten zullen afhangen van de wijze waarop je een purpose vormgeeft en inplementeert. Met SWOCC gaan we komend jaar onderzoek doen naar hoe organisaties hun purpose gebruiken als organiserend principe en naar de effecten die dat heeft.
Esther Overmars