Overslaan en naar de inhoud gaan

Pas op met de mobiele website

Veel bedrijven investeren in een mobiele website, een website speciaal voor mobiel dus. Maar is dat wel zo verstandig?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het lijkt logisch: mobiel is een ander medium, mensen hebben niet alleen een kleiner scherm maar ook andere wensen. Ze zijn tenslotte onderweg, en niet achter hun PC.
De praktijk blijkt anders. Dit zijn de grootste missers:

related partner content for mobile comes here
  1. Mensen missen op hun mobiel bepaalde informatie die ze toch echt achter hun PC wel gezien hadden.
  2. Op een tablet wordt de mobiele site getoond terwijl er genoeg ruimte is voor de volledige website.
  3. Er zijn tegenwoordig steeds meer tussenvormen. Denk aan de nieuwe 7" iPad en de Galaxy note. Waar leg je de grens?

Website ontworpen voor een telefoon, getoond op een iPad.

De oplossing ligt dus niet bij een aparte mobiele site maar bij een 'full responsive' site. Hierbij past de site zich aan aan het gebruikte device en toon je dus altijd de juiste informatie. Natuurlijk kun je bij een klein scherm wel bepaalde informatie beknopter tonen of pas achter een linkje. Maar als alle informatie er is, dan hoeft de gebruiker niks te missen.

Bijkomend voordeel is dat je maar één CMS nodig hebt. En dat scheelt weer in het onderhoud.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in