Sanoma gelooft in Mobile Couponing
Sanoma Media investeert in mobile couponing app Scoupy. Voor Scoupy is Sanoma de 2e grote investeerder. Vorige maand nam PostNL-dochter Netwerk VSP een minderheidsbelang in de app. Scoupy lijkt hiermee in korte tijd de grote speler te gaan worden op gebied van Mobile Coupons in Nederland
Remco Janssen (Scoupy): "Wij liggen in onze ogen met deze deal ver voor op onze concurrenten in mobile couponing. Scoupy heeft nu een oorlogskas om nog harder te groeien in deze dynamische markt. Met SanomaVentures aan boord als investeerder, hebben we niet alleen geld, maar ook mediabereik binnengehaald. Eerder hebben we al gezien dat in app-advertisement bij NU.nl een boost kan geven aan onze downloads, die nu rond de 150.000 ligt. Dat moet binnen afzienbare tijd ver boven de 200.000 komen te liggen. Met PostNL-dochter Netwerk VSP hadden we al een partner die de sales bij grote retailpartijen voor zijn rekening kan nemen. De content in onze app is de sleutel naar de harten van de consument, daarin zijn wij nu het verst met 3000 acties van zo'n 2000 locaties. Dat gaan wij verder uitbouwen om onze dominante marktpositie te behouden."
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaDirecteur Valentijn Bras (mede-oprichters Scoupy): “De intensieve samenwerking die wij met SanomaVentures aangaan, betekent voor ons een volgende stap in de groeiversnelling van Scoupy. De eerdere stap met PostNL was met name gericht op het aansluiten van zo veel mogelijk interessante aanbieders. De samenwerking met Sanoma stelt ons nu ook in staat om de Nederlandse consument zeer breed te bereiken. Als een van de grootste multimedia-exploitanten van Nederland kan Sanoma ons op het netvlies krijgen bij miljoenen consumenten. Niet alleen vergroot dat de bekendheid van de Scoupy-App enorm, maar deelnemende retailers in de Scoupy-App komen uiteindelijk ook bij die miljoenen consumenten op het juiste moment onder de aandacht.”
Herman Kienhuis (SanomaVentures) “Meer dan de helft van de Nederlanders heeft inmiddels een smartphone en gebruikt deze ook steeds vaker tijdens het winkelen, om productinformatie te vinden, zoals met de Kieskeurig Productchecker app, of om speciale aanbiedingen te krijgen, zoals met de Scoupy-App. Sanoma Media loopt voorop in het ontwikkelen van mobiele marketing producten en weet daarmee een groot deel van het Nederlandse publiek te bereiken. De groeimarkt van mobiele kortingsbonnen hadden we dan ook al langer op ons vizier. De goede start en uitgangspositie van de Scoupy-App en de toekomstige groeipotentie in combinatie met het ondernemende team erachter, maken dit tot een relevante participatie voor SanomaVentures.”
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid