Opta onderzoekt prijzen kabelaanbieders


Het gaat om UPC, Essent, Casema, Multikabel en Delta, bij elkaar goed voor 92 procent van de Nederlandse kabelaansluitingen. Om te kunnen bepalen wat redelijke kosten zijn, gaat Opta onderzoek doen bij de kabelmaatschappijen. Om dat mogelijk te maken moeten eerst de vandaag gepresenteerde ontwerp marktbesluiten definitief worden vastgesteld.
Verder presenteert de Opta vandaag het jaarverslag en de marktverwachting. Colegevoorzitter Jens Arnbak zegt dat de markten voor elektronische communicatie, vooral internet, telefonie en televisie, steeds meer naar elkaar toe bewegen. Arnabk: ‘Breedbandinternet zorgt ervoor dat de traditionele verschillen tussen de markten voor it, media en entertainment vervagen. Internet wordt steeds meer gebruikt om televisie en telefonie aan te bieden, vaak in de vorm van bundels van diensten.’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDoordat de structuur van de communicatiemarkten verandert, nemen de mogelijkheden voor concurrentie tussen diverse aanbieders van diensten en infrastructuur toe. Maar de economische machtspositie van de traditionele aanbieders, zoals de kabelmaatschappijen en KPN, is nog sterk. Toezicht op hun handelen blijft geboden', aldus Arnbak.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid