Overslaan en naar de inhoud gaan

Jorna Leenheer wint SAP-PIM marketing wetenschapsprijs 2005

De SAP-PIM Marketing Wetenschapsprijs is gewonnen door Jorna Leenheer met het proefschrift 'The Adoption and Effectiveness of Loyalty…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het proefschrift voldeed volgens de jury het beste aan de beoordelingscriteria wetenschappelijk niveau, praktische toepasbaarheid en toegevoegde waarde voor het marketing vakgebied. ‘Een degelijk proefschrift met duidelijke conclusies’, aldus juryvoorzitter Hans Molenaar. Andere genomineerden waren Anne Michaut (Consumentenacceptatie van nieuwe producten), Josephine Woltman Elpers (Verwerking van televisiecommercials door consument), Stefan Wuyts (Selecteren van partners in zakelijke markten) en Dennis Fok (Geavanceerde econometrische marketingmodellen).

related partner content for mobile comes here

Het proefschrift van Leenheer, die in september 2004 aan de Universiteit van Tilburg promoveerde, levert een duidelijke bijdrage aan de waarde en toepassing van loyaltyprogramma's binnen de retailomgeving. De praktische toepasbaarheid en waarde voor het marketingvakgebied zijn door de jury zeer hoog gewaardeerd. ‘Leenheer toont met haar proefschrift duidelijk aan dat loyaltyprogramma's een goed instrument kunnen zijn voor klantdifferentiatie en klantrelatiemanagement’, aldus juryvoorzitter Molenaar. ‘Van spaarprogramma's blijkt een stimulerende werking uit te gaan, terwijl prijspromoties eerder een negatieve werking hebben op de effectiviteit. Verder laat Leenheer in haar proefschrift zien dat het bevoordelen van loyale klanten een goede strategie is.’

De onafhankelijke jury van de SAP-PIM Marketing Wetenschapsprijs 2005 werd voorgezeten door drs. Hans Molenaar, Voorzitter Platform Innovatie in Marketing, en bestond verder uit:

* prof. dr. Ruud Frambach (Hoogleraar Marketing Vrije Universiteit Amsterdam);

* prof. dr. Tammo Bijmolt (Hoogleraar Marketing Rijksuniversiteit Groningen);

* drs. Ruud Polman (Directeur Communicatie Randstad);

* Kamiel Beijer (Alliance & Marketing Manager mySAP CRM SAP Nederland BV);

* Kai Doornink (Hoofdredacteur IT Commercie);

* Fred Sengers (Hoofdredacteur Marketing Tribune)

De doelstelling van de SAP-PIM Marketing Wetenschapsprijs is het bevorderen van interactie tussen de marketingwetenschap en het bedrijfsleven. Daarnaast beoogt SAP veelbelovende promovendi een podium te bieden voor hun boodschap. Om de kwaliteit van het marketingvak te verbeteren, streven SAP en PIM met de Marketing Wetenschapsprijs naar een unieke alliantie tussen wetenschap en praktijk.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in