Overslaan en naar de inhoud gaan

Geen reclamevrije Publieke Omroep

Staatssecretaris Medy van der Laan wil de Publieke Omroep niet reclamevrij maken, omdat dit ten koste zou kunnen gaan van de kwaliteit. De…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit staat in een uitwerking van het Paasakkoord van de staatssecretaris Haar partijgenoot Bert Bakker lichtte de plannen gisteren toe. ‘Het gaat om drie functies: nieuws verzorgd door de NOS, opinie en debat door de omroepverenigingen en overig: kunst- en cultuurprogramma's, sport, infotainment, educatie.' Het voorstel volgt voor een belangrijk deel het advies van de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid (WRR).
Van der Laan wil de Ster niet afschaffen, omdat dit volgens haar ten koste gaat van de kwaliteit van de publieke omroep. Het plan houdt geen rekening met het teruglopen van de Ster-inkomsten.

related partner content for mobile comes here

De publieke omroepen moeten zich richten op opinie, debat en achtergrondinformatie. Voor andere programma's moeten ze de concurrentie aangaan met productiemaatschappijen en stichtingen die zich toeleggen op het maken van publieke televisie. Eén publiek net moet zich helemaal richten op kinderen en jongeren.

BNN-directeur Maarten van Dijk zegt wel wat te voelen voor een apart jeugd- en jongerennnet. Hij wil graag een belangrijke rol spelen op dat jongerennet. Tros-voorzitter Karel van Doodewaerd zei vanmorgen tegen BNR de plannen belachelijk te vinden. ‘Het is de ultieme vorm van staatsomroep. Niet burger beslist, maar een groepje mannen van boven de 50.’ Hij zei ook de definitieve versie van Van der Laans plannen af te wachten.

Bronnen: ANP, NRC Handelsblad, BNR.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in