Overslaan en naar de inhoud gaan

Game-oorlog in volle gang

De videospelletjesmarkt is volwassen geworden en de strijd om de gamer is in volle gang.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de mondiale videospelletjesindustrie werd vorig jaar $24,5 miljard verdiend, waarmee bioscooprecettes werden ingehaald. Naar verwachting zullen de verkopen in 2008 zijn gestegen naar $55 miljard. Terwijl het televisiepubliek slinkt en het bioscoopbezoek stagneert, komt gaming op als de nieuwste, misschien wel sterkste peiler van de mediawereld. Gaming explodeert naar alle kanten: online, mobiel, mondiaal, op internet. Het is populair bij beide seksen, onder alle leeftijdscategorieën en interessegroepen. Geen wonder dus dat filmstudio’s (Paramount, Disney), mediareuzen (Viacom), spelletjesmakers (Electronic Arts) en elektroni-cabedrijven (Sony) zich allemaal op deze lucratieve markt storten. Daarbij heeft Sony voorlopig de beste uitgangspositie. Het bedrijf beschikt over alle ingrediënten voor een waar videogame-imperium. Sony verkoopt hardware, de PlayStations, ontwikkelt spelletjes exclusief voor de eigen consoles, en bezit Sony Pictures en MGM filmstudio’s.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in