Overslaan en naar de inhoud gaan

Leenheer wint eerste Marketing Wetenschapsprijs

Jorna Leenheer is gisteren tot winnaar uitgeroepen van de SAP/PIM Marketing Wetenschapsprijs 2005. Het winnende proefschrift gaat over…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hoewel het onderzoek op puur wetenschappelijk vlak niet de hoogste score behaalde, gaven de 'duidelijke en zeer relevante conclusies' volgens de jury de doorslag. Behalve het wetenschappelijke niveau wordt bij deze nieuwe prijs ook nadrukkelijk de praktische toepasbaarheid en de toegevoegde waarde voor de marketingpraktijk beoordeeld.

related partner content for mobile comes here

Leenheers proefschrift 'The adoption and Effectiveness of Loyalty Programs in Retailing' levert volgens het juryrapport 'een duidelijke bijdrage aan de waarde en toepassing van loyaltyprogramma's binnen de retailomgeving.' Dit onderwerp is volgens de jury 'in het internettijdperk wat op de achtergrond geraakt'. Het proefschrift toont aan dat loyaliteitsprogramma's een goed instrument kunnen zijn voor klantdifferentiatie en klantrelatiemanagement. Van spaarprogramma's blijkt een stimulerende werking uit te gaan waar prijspromoties eerder een negatieve werking hebben op de effectiviteit. Verder laat het proefschrift zien dat het bevoordelen van loyale klanten een goede strategie is.

De jury werd geleid door Hans Molenaar, voorzitter van het Platform Innovatie in Marketing (PIM) dat gisteren bij SAP in Den Bosch een speciale thema-avond belegde waar alle vijf genomineerde promovendi hun onderzoek presenteerden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in