Overslaan en naar de inhoud gaan

Sterkste groei bij mannenbladen in 2004

De sterkste groei op de tijdschriftenmarkt was te zien in het segment van de mannenbladen. Er kon een groei van 16 procent worden genoteerd…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit de oplagecijfers over 2004, vandaag gepubliceerd door het HOI, Instituut voor Media Auditing. Bladen die eruit springen zijn nieuwkomer Quest, dat in 2004 een verspreide oplage had van 125.000; Playboy, dat 8 procent steeg en zowel het aantal abonnementen als de losse verkoop zag stijgen; Esquire (+5%) en Men’s Health (+2%). Ook FHM en Man of All Seasons zagen het abonneebestand groeien.

related partner content for mobile comes here

De tijdschriftenmarkt bleef in 2004 goed overeind. Vorig jaar groeide de betaalde kernoplage van de Nederlandse publiekstijdschriften met 116.000 exemplaren tot 21,3 miljoen.
De belangstelling voor tijdschriften die over actief leven gaan, is sterk toegenomen. De verspreide oplage van de titel Toeractief steeg met 61 procent, Body + Mind groeide 25 procent, Runner’s World 12 procent en Gezondheid met 7 procent. Ook bladen in het golf- en fietssegment zagen groei.

De oplage van het woon-, tuin- en doe het zelf-bladen segment steeg met 11 procent tot 2,2 miljoen, die van de opiniebladen steeg met 8 procent tot 309.000. De verspreide oplage van special interest bladen steeg met 7 procent naar 1,7 miljoen en ook de vrouwenbladen zaten over het algemeen in de lift: +4 procent tot 3,3 miljoen exemplaren. Het jongerenbladensegment groeide met 3 procent tot een verspreide oplage van 2 miljoen exemplaren. De verspreide oplage van Girlz steeg met 25 procent tot 63.000.

Bij de dagbladen zijn de oplages van het Nederlands Dagblad en het Reformatorisch Dagblad het afgelopen jaar opnieuw gestegen. De oplage van Het Parool stabiliseerde op ongeveer 86.000 exemplaren, mede dankzij de wijziging in formaat. De Telegraaf op Zondag, die vorig jaar op 21 maart werd gelanceerd heeft een gemiddelde oplage van 680.000 exemplaren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in