
Meer dan 2,5 miljard mensen lazen in 2011 minimaal eens per week een papieren dagblad. De betaalde oplages kenden een stijging van ongeveer een procent ten opzichte van een jaar eerder, blijkt uit het jaarlijkse trendrapport van de internationale organisatie WAN-IFRA, waarin kranten en uitgevers zijn verenigd. Vooral in Azië en het Midden-Oosten groeien de oplages, terwijl in Europa en Verenigde Staten steeds minder kranten in omloop zijn.
De krant lezen op pc of tablet wint wel aan populariteit. Circa 600 miljoen mensen doen dat. Maar de digitale (advertentie)opbrengsten zijn nog veel te gering om eventuele omzetdaling uit lagere gedrukte oplages te compenseren. Deze trend speelt ook in Nederland.
Vacatures
Event Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftClient Services Director - Media
ScheepensVolgens de organisatie is bereik niet het grootste probleem, maar het vinden van een succesvol zakenmodel voor het digitale tijdperk.
Het onderzoek van WAN-IFRA is gebaseerd op data uit 76 landen.
Bron: ANP/Villamedia.
Bron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee