Overslaan en naar de inhoud gaan

Brand Finance: merk ‘Nederland’ minder sterk

Volgens merkwaardebureau Brand Finance is de positie van Nederland op de wereldranglijst met landenmerken is gedaald van plaats 12 naar de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

. De ‘Nation Brand 100’-studie is voor de zevende keer gepubliceerd. Het bevat 147 verschillende maatstaven van merkkracht en –waarde vanuit meer dan 45 internationale bronnen. Deze data zijn afkomstig van overheidsbureaus, OECD, IMF, IMD en WEF en geven een 360 graden overzicht van de gezondheid van landenmerken en hun waarde.

related partner content for mobile comes here

In waarde is het merk ‘Nederland’ iets gestegen, maar dit moet volgens het bureau gezien worden in de context van een daling op de lijst met drie plaatsen. Bijna alle landenmerken daalden in waarde van 2010 naar 2011, als gevolg van de crisis. Het merk ‘Nederland’ is echter in 2012 minder, en dus later, toegenomen dan andere landen. Dit ondanks een kleine toename van de merkkrachtscores (die meten investeringsklimaat, kennisklimaat en toerisme). Dat ‘Nederland’ toch plaatsen heeft verloren is volgens Brand Finance te wijten aan de eurocrisis en achterblijvend herstel in de eurozone en Nederland zelf.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in