Brand Finance: merk ‘Nederland’ minder sterk
Brand Finance bepaalt jaarlijks de merkwaarde en -waardering van landen. De ‘Nation Brand 100’-studie is voor de zevende keer gepubliceerd. Het bevat 147 verschillende maatstaven van merkkracht en –waarde vanuit meer dan 45 internationale bronnen. Deze data zijn afkomstig van overheidsbureaus, OECD, IMF, IMD en WEF en geven een 360 graden overzicht van de gezondheid van landenmerken en hun waarde.
In waarde is het merk ‘Nederland’ iets gestegen, maar dit moet volgens het bureau gezien worden in de context van een daling op de lijst met drie plaatsen. Bijna alle landenmerken daalden in waarde van 2010 naar 2011, als gevolg van de crisis. Het merk ‘Nederland’ is echter in 2012 minder, en dus later, toegenomen dan andere landen. Dit ondanks een kleine toename van de merkkrachtscores (die meten investeringsklimaat, kennisklimaat en toerisme). Dat ‘Nederland’ toch plaatsen heeft verloren is volgens Brand Finance te wijten aan de eurocrisis en achterblijvend herstel in de eurozone en Nederland zelf.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid