Merkvoorkeur bepaalt politieke kleur: brand voting
Doe je de was met Persil of Vanish Oxi Action? Lees je liever Het Parool of het AD? Aan de hand van je merkvoorkeur kan Brand Voting bepalen wat je politieke voorkeur is.
De uitkomsten van deze alternatieve, ludieke stemwijzer zijn gebaseerd op resultaten uit het BrandAsset™ Valuator-onderzoek. In dit onderzoek wordt gevraagd naar de voorkeur voor specifieke merken, maar ook naar de voorkeur voor politieke partijen. En in sommige gevallen blijkt er een interessante relatie tussen te bestaan.
Vacatures
Concern communicatieadviseur
Gemeente AltenaAllround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuZo heeft de VVD-kiezer een bovengemiddelde voorkeur voor De Telegraaf, en stemt de PvdA-kiezer liever af op de VARA. Kiezers van GroenLinks klussen het liefst met de Praxis, de ChristenUnie-stemmer gaat voor de GAMMA. Diergaarde Blijdorp is favoriet bij de PVV-stemmers, de D66-er bezoekt graag het Van Gogh Museum. En bij Zeeman is de kans groot om een CDA-kiezer tegen het lijf te lopen, maar een PvdA-kiezer voelt zich meer thuis bij de Action.
Op basis van deze uitslagen heeft Y&R Amsterdam een zogenaamde merkenlijst samengesteld:
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid