Overslaan en naar de inhoud gaan

Merkvoorkeur bepaalt politieke kleur: brand voting

Y&R Amsterdam komt in de aanloop naar de Tweede Kamer-verkiezingen opnieuw met Brand Voting. Kies je favoriete merken en Brand Voting…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Doe je de was met Persil of Vanish Oxi Action? Lees je liever Het Parool of het AD? Aan de hand van je merkvoorkeur kan bepalen wat je politieke voorkeur is.

related partner content for mobile comes here

De uitkomsten van deze alternatieve, ludieke stemwijzer zijn gebaseerd op resultaten uit het BrandAsset™ Valuator-onderzoek. In dit onderzoek wordt gevraagd naar de voorkeur voor specifieke merken, maar ook naar de voorkeur voor politieke partijen. En in sommige gevallen blijkt er een interessante relatie tussen te bestaan.

Zo heeft de VVD-kiezer een bovengemiddelde voorkeur voor De Telegraaf, en stemt de PvdA-kiezer liever af op de VARA. Kiezers van GroenLinks klussen het liefst met de Praxis, de ChristenUnie-stemmer gaat voor de GAMMA. Diergaarde Blijdorp is favoriet bij de PVV-stemmers, de D66-er bezoekt graag het Van Gogh Museum. En bij Zeeman is de kans groot om een CDA-kiezer tegen het lijf te lopen, maar een PvdA-kiezer voelt zich meer thuis bij de Action.

Op basis van deze uitslagen heeft Y&R Amsterdam een zogenaamde merkenlijst samengesteld:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in