Overslaan en naar de inhoud gaan

Opel komt met social game Wunderbahn

Opel heeft in samenwerking met het digitale reclamebureau Isobar een social game ontwikkeld met de naam Wunderbahn.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Opel heeft in samenwerking met het digitale reclamebureau Isobar een social game ontwikkeld met de naam .

related partner content for mobile comes here

De game kan deels via de smartphone gespeeld worden. In de game komen subtiele verwijzingen naar de verschillende innovaties van Opel aan bod en worden de nieuwe ‘Berlin’ uitvoeringen geïntroduceerd. Spelers maken kans op een roadtrip of een weekend Berlijn.

Spelers komen door de vier Duitse steden Düsseldorf, Keulen, Dortmund en Hannover uiteindelijk in Berlijn aan. In elke stad kunnen ze opdrachten uitvoeren die te maken hebben met diverse Opel-innovaties zoals een in de bumper van de auto uit- en inschuifbare fietsendrager, een verwarmbaar stuurwiel of regensensor. De opdrachten zijn opgehangen aan legendes die zich afspelen in de Duitse steden. Uiteindelijk is het doel voor de speler om zo snel mogelijk in Berlijn aan te komen.

'Daar de game ook via de smartphone gespeeld kan worden, is een noviteit die past bij de trend dat consumenten steeds vaker hun mobiel gebruiken als second screen', zegt Sven Huberts, directeur van Isobar.

Esther Roodklif, Manager Communications & Digital Marketing bij Opel Nederland: 'Met onze nieuwe Berlin uitvoeringen bewijzen we dat Duitse kwaliteit en technologie ook heel bereikbaar kan zijn. Wij verwachten dat we met deze social game onze boodschap bij een nieuwe doelgroep voor Opel kunnen brengen.'

De spelers van de game kunnen via Facebook ‘lifters’ meenemen door hun vrienden uit te nodigen mee te spelen. Door mensen mee te laten liften, zal de eigen score beter worden, waardoor de prijzen van het spel dichterbij komen. De deelnemers maken kans op een geheel verzorgde legendarische roadtrip in Duitsland inclusief een unieke race-ervaring op de Nordschleife, een Trabant rit door Berlijn en een Segway tour door Hamburg.

De campagne rondom ‘Wunderbahn’ begint vandaag en wordt gedurende vier weken ondersteund met advertising op Facebook.

Campagne credits
Concept: Tjerkan van Oord, Dickon Langdon, Martijn de Vreeze
Strategie: Arnout Leeman, Sandor Wouters
Account: Saloua el Boussaidi, Jasper Distel, Wijnand Langen
Copy: Martijn de Vreeze, Ellis Marsman
Design: Benjamin Tuffy
Project Management/Productie: Sander Verhof
Development: Fonk Mobile
3D design: Elroy Klee - Shoparound

Opel Nederland
Esther Roodklif, Marlous Brandt, Michel Schreurs

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in