Opel komt met social game Wunderbahn
Opel heeft in samenwerking met het digitale reclamebureau Isobar een social game ontwikkeld met de naam Wunderbahn.
De game kan deels via de smartphone gespeeld worden. In de game komen subtiele verwijzingen naar de verschillende innovaties van Opel aan bod en worden de nieuwe ‘Berlin’ uitvoeringen geïntroduceerd. Spelers maken kans op een roadtrip of een weekend Berlijn.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisSpelers komen door de vier Duitse steden Düsseldorf, Keulen, Dortmund en Hannover uiteindelijk in Berlijn aan. In elke stad kunnen ze opdrachten uitvoeren die te maken hebben met diverse Opel-innovaties zoals een in de bumper van de auto uit- en inschuifbare fietsendrager, een verwarmbaar stuurwiel of regensensor. De opdrachten zijn opgehangen aan legendes die zich afspelen in de Duitse steden. Uiteindelijk is het doel voor de speler om zo snel mogelijk in Berlijn aan te komen.
'Daar de game ook via de smartphone gespeeld kan worden, is een noviteit die past bij de trend dat consumenten steeds vaker hun mobiel gebruiken als second screen', zegt Sven Huberts, directeur van Isobar.
Esther Roodklif, Manager Communications & Digital Marketing bij Opel Nederland: 'Met onze nieuwe Berlin uitvoeringen bewijzen we dat Duitse kwaliteit en technologie ook heel bereikbaar kan zijn. Wij verwachten dat we met deze social game onze boodschap bij een nieuwe doelgroep voor Opel kunnen brengen.'
De spelers van de game kunnen via Facebook ‘lifters’ meenemen door hun vrienden uit te nodigen mee te spelen. Door mensen mee te laten liften, zal de eigen score beter worden, waardoor de prijzen van het spel dichterbij komen. De deelnemers maken kans op een geheel verzorgde legendarische roadtrip in Duitsland inclusief een unieke race-ervaring op de Nordschleife, een Trabant rit door Berlijn en een Segway tour door Hamburg.
De campagne rondom ‘Wunderbahn’ begint vandaag en wordt gedurende vier weken ondersteund met advertising op Facebook.
Campagne credits
Concept: Tjerkan van Oord, Dickon Langdon, Martijn de Vreeze
Strategie: Arnout Leeman, Sandor Wouters
Account: Saloua el Boussaidi, Jasper Distel, Wijnand Langen
Copy: Martijn de Vreeze, Ellis Marsman
Design: Benjamin Tuffy
Project Management/Productie: Sander Verhof
Development: Fonk Mobile
3D design: Elroy Klee - Shoparound
Opel Nederland
Esther Roodklif, Marlous Brandt, Michel Schreurs
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid