Online bestedingen stijgen mondiaal 33 procent
Adverteerders hebben vorig jaar 9,6 miljard dollar (7,4 miljard euro) online besteed. Dat betekende een stijging van 33 procent ten…
De bestedingen voor advertenties op het interactieve medium waren een recordbedrag. Het lag bijna 20 procent boven het vorige record uit het jaar 2000, blijkt uit een rapport van het Interactive Advertising Bureau (IAB) en het adviesbureau PricewaterhouseCoopers.
Internet is duidelijk een toonaangevend medium geworden om op te adverteren, verklaarde Greg Stuart, IAB-topman. ‘Adverteerders kunnen er niet meer om heen in hun verkoopcampagnes.'
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Van de reclamebestedingen op internet namen adverteerders voor consumentenartikelen 49 procent voor hun rekening. Computerartikelen waren goed voor 18 procent en financiële producten vormden 17 procent van het totaalbedrag (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid