Overslaan en naar de inhoud gaan

B-to-b marketeers kiezen directe aanpak

Business to business-marketeers hebben moeite hun klanten te bereiken, maar technologie gaat hen helpen, denken ze. Forrester onderzocht…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De b-to-b marketeers die meededen aan het onderzoek gaven aan vooral moeite te hebben met het bereiken van de decisionmakers en het meten van effectiviteit. Dat resulteert erin dat ze budgetten verschuiven van advertising naar meer directe en interactieve methoden. Er wordt dus meer besteed aan e-mail, direct mail en online advertising. Er is groot enthousiasme over technologie die ze het leven makkelijker maakt bij deze knelpunten. Uit het onderzoek blijkt dat meer dan de helft geld gaat steken in initiatieven die de online customer experience moeten verbeteren en het uitbreiden van klanteninformatiesystemen.

related partner content for mobile comes here

Top marketing- uitdagingen
Verwachte hulp van technologie

Marketingresultaten meten
57%
80%

Leads genereren
56%
62%

Relatie met bestaande klanten verdiepen
63%
55%

Decisionmakers bereiken
63%
48%

Kwaliteit van leads verbeteren
52%
60%

Datakwaliteit en –beschikbaarheid verbeteren
38%
76%

Prospectgedrag begrijpen
43%
60%

Product awareness verbeteren
52%
48%

Relatie met sales verbeteren
25%
77%

Relaties met partners verbeteren
33%
60%

Werken met budgetbeperkingen
48%
23%

Marketingbudget alloceren
28%
24%

Aan het onderzoek namen 126 b-to-b marketing executives deel; klanten van Forrester en abonnees van BtoB Magazine.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in