B-to-b marketeers kiezen directe aanpak
De b-to-b marketeers die meededen aan het onderzoek gaven aan vooral moeite te hebben met het bereiken van de decisionmakers en het meten van effectiviteit. Dat resulteert erin dat ze budgetten verschuiven van advertising naar meer directe en interactieve methoden. Er wordt dus meer besteed aan e-mail, direct mail en online advertising. Er is groot enthousiasme over technologie die ze het leven makkelijker maakt bij deze knelpunten. Uit het onderzoek blijkt dat meer dan de helft geld gaat steken in initiatieven die de online customer experience moeten verbeteren en het uitbreiden van klanteninformatiesystemen.
Top marketing- uitdagingen
Verwachte hulp van technologie
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente Altena
Marketingresultaten meten
57%
80%
Leads genereren
56%
62%
Relatie met bestaande klanten verdiepen
63%
55%
Decisionmakers bereiken
63%
48%
Kwaliteit van leads verbeteren
52%
60%
Datakwaliteit en –beschikbaarheid verbeteren
38%
76%
Prospectgedrag begrijpen
43%
60%
Product awareness verbeteren
52%
48%
Relatie met sales verbeteren
25%
77%
Relaties met partners verbeteren
33%
60%
Werken met budgetbeperkingen
48%
23%
Marketingbudget alloceren
28%
24%
Aan het onderzoek namen 126 b-to-b marketing executives deel; klanten van Forrester en abonnees van BtoB Magazine.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid