Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Online advertising trekt in 2003 weer aan’

Uitgaven aan online advertising in Europa gaan vanaf 2003 weer een groeiende lijn vertonen, verwacht Forrester Research. De…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Forrester verwacht dat in 2007 de Europese online advertising markt zal zijn gegroeid tot 6,4 miljard euro. ‘In 2001 waren adverteerders halsstarrig van plan hun online budgetten niet te verhogen’, zegt Forrester-analist Diana Janssen. ‘Er werd eerder gekeken naar andere vormen dan uitsluitend banners, waarop nogal zwaar de nadruk werd gelegd. Nu blijkt dat men woord heeft gehouden: er wordt minder uitgegeven aan banners en meer aan e-mail marketing.’ Volgens Forrester zal 33 procent van de online-adverteerders fors gaan inzetten op e-mailmarketing.

related partner content for mobile comes here

De Britten en de Duitsers zijn in 2007 samen goed voor de helft van de online advertentiemarkt in Europa: in het Verenigd Koninkrijk wordt dan 1,5 miljard euro uitgegeven, in Duitsland 1,4 miljard euro. Nederland geeft in 2007 naar verwachting 298 miljoen euro uit aan webadvertenties. De sms-advertentiemarkt staat trouwens ook flink in de belangstelling (per maand worden 8,5 miljard sms’jes verstuurd in Europa) en zal door de komst van mobiel internet (via GPRS en UMTS) ongekend groeien. Toch stellen adverteerders zich voorzichtig op in deze markt. In 2007 zal 633 miljoen euro worden uitgegeven aan sms-advertising; een bedrag dat gelijk staat aan tien procent van de online advertentiemarkt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in