Overslaan en naar de inhoud gaan

Merkenparken populair

Ook in Duitsland rukken de Brand Lands op, de themaparken waar een merk op een bijzondere manier aan de consument wordt gebracht.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volkswagen stak 430 miljoen euro in zijn Autostad in Wolfsburg. Doel: het concern voor klanten te ‘openen’, bestaande klanten aan zich te binden en nieuwe klanten te versieren. Voor het eerste jaar rekende de autofabrikant op 1 miljoen bezoekers, het werden er 2,3 miljoen. Ook Audi, BMW en Mercedes, speelgoedfabrikant Ravensburger, Nivea en stroomleverancier RWE, om maar wat namen te noemen, hebben themaparken geopend waar hun corporate of product brand centraal staat.

related partner content for mobile comes here

Het aardige van een themapark is dat het, vaak virtuele, merk opeens levensecht wordt voor consumenten. Mensen willen steeds meer beleven (of worden daartoe aangezet, laten we wel wezen), in een steeds hoger tempo. In een themapark is er plaats de bezoekers allerlei verhalen te laten beleven en op een originele manier kennis te laten maken met het productenassortiment, waardoor ondernemingswaarden gekoppeld kunnen worden aan merkwaarden.

Overweegt u ook een themapark op te zetten, denk dan aan de volgende zaken. Maak een realistische financiële planning, een merkenpark vergt immers een enorme investering, terwijl de opbrengsten (verbetering van goodwill en merkbekendheid bijvoorbeeld) niet direct geld in het laatje brengen. Selecteer een groot, koopkrachtig verzorgingsgebied. Hou de koppeling en overeenkomsten tussen het huidige ondernemingsimago en het themapark goed in de gaten. Speel in op bestaande mythen rond uw bedrijf en zorg voor authentieke, geloofwaardige ervaringen voor de bezoekers. Tot slot: doe het goed, of doe het niet, er zijn al genoeg themaparken.Bron: absatzwirtschaft

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in