Overslaan en naar de inhoud gaan

Jongeren: weg met de fantasie!

Jongeren van 19 tot 22 jaar hebben geen boodschap aan merken die in hun marketing fantasie en verlangen verkopen. Ze worden liever…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit het Europees jongerenonderzoek FutureBrand Roadtrip blijkt dat jongeren van 19 tot 22 jaar beschouwd moeten worden als de ‘reality generation’. Zij gaan er vanuit dat consumenten merken in hun wereld uitnodigen en niet andersom, aldus de onderzoekers. De realiteitsbewuste jongeren verwelkomen merken en reclame, maar zeggen tegelijkertijd minder respect en vertrouwen te hebben in de bedrijven die achter de merken staan.Als ‘brandlosers’ onder jongeren kwamen BP, Enron, H&M, Nestlé, Microsoft, Nike, Shell en Starbucks uit de bus. ‘Brandwinnaars’ waren Adidas, Apple, The Body Shop, Barcardi Breezer, Coca Cola, Fruit of the Loom, Google, Häagen-Dasz, Ikea, Levi’s, Mango, Sony, Unilever en Zara.

related partner content for mobile comes here

De onderzoeksresultaten betekenen dat bedrijven een nieuw model voor branding moeten ontwikkelen, concludeert FutureBrand. ‘Identificeer binnen je merk de hoeksteen van zijn of haar product, realistisch en naar waarheid. Ontwikkel een verhaal hieromheen dat als dialoog kan fungeren naar de doelgroep. Ontwikkel een brand attitude en merkbeleving waarin het verhaal weerspiegeld wordt. Merken en marketing moeten nu realiteit en diversiteit omarmen om een dialoog met de doelgroep mogelijk te maken. Hiernaast moeten marketeers een balans vinden tussen informatie en entertainment teneinde door consumenten uitgenodigd te worden in hún wereld.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in