Overslaan en naar de inhoud gaan

Liefdadigheid oké, maar wat levert het op?

Liefdadigheid wordt steeds commerciëler. Bedrijven die charitatieve instellingen steunen verwachten steeds meer tegenprestaties, zo…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Humanitaire overwegingen gelden nog steeds als het belangrijkste argument voor bedrijven om te investeren in een goed doel, maar commerciële motieven blijken zwaarwegender te worden. Een derde van de ondervraagde bedrijven (ruim zeshonderd ondernemingen met minimaal 20 fulltime medewerkers) kreeg in ruil voor de ondersteuning een naamsvermelding; een op de vijf bedrijven zegt dat het steunen van charitatieve instellingen zou moeten leiden tot een versterking van het imago en een verbetering van de naamsbekendheid. Twee jaar geleden was nog maar één op de tien ondernemingen deze mening toegedaan. ‘Geconcludeerd kan worden dat de charitatieve markt voor bedrijven vercommercialiseert’, aldus Heliview.

related partner content for mobile comes here

Overigens blijft de charitatieve markt voor bedrijven sterk groeien. Vooral fondsen die zich inzetten voor het welzijn van kinderen (Ronald McDonald Kinderfonds, Cliniclowns, Jantje Beton en in mindere mate Unicef) zijn in opkomst. Bedrijven geven gemiddeld 8.500 euro uit aan liefdadigheidsinstellingen. De instellingen strijken een gemiddeld bedrag op van 6.400 euro.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in