Overslaan en naar de inhoud gaan

Donald Duck bereikt meer mannen dan Playboy

Of het komt door de plaatjes of door de goede verhalen is niet bekend. Feit is wel dat het weekblad voor kinderen Donald Duck een hoger…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het kinderweekblad blijft een enorme bereikstitel – zelfs onder volwassenen. Onder mannen ligt het bereik met een percentage van 12,2 hoger dan titels als VT Wonen en echte mannenbladen als Nieuwe Revu, Elsevier, Voetbal International en Playboy. Alleen Panorama verslaat het kinderstripblad.

related partner content for mobile comes here

Ook onder vrouwen scoort Donald Duck goed: met 10,7 procent heeft het een hoger bereik dan Viva, Elle, Top Santé en Vriendin. VT Wonen heeft ongeveer hetzelfde bereik terwijl Privé een voorsprong heeft van zes procent. Verder blijkt uit de Summo Scanner 2001 dat Donald Duck onder zes tot twaalfjarigen een bereik heeft van 33 procent. ‘Volwassen Nederland is de Donald Duck nog niet ontgroeid’, concludeert Carat Insight, de marketing & research afdeling van mediabureau Carat Nederland in de newsletter Focus on Kids.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in