Overslaan en naar de inhoud gaan

Te weinig marktdenken op arbeidsmarkt

De periode van grote krapte op de arbeidsmarkt mag dan wel voorbij zijn, in veel segmenten van die markt zal frictie blijven bestaan.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Communicatie werkt niet meer als wervingsmiddel, aldus Willems, daarbij verwijzend naar de vele wervingscampagnes. ‘De meeste zijn weinig succesvol geweest. De huidige generatie dertigers is opgegroeid met reclame en prikt gemakkelijk door de gecreëerde imago’s heen. Men laat zich geen knollen voor citroenen verkopen.’ Werkgevers beschouwen personeel als een productiemiddel, terwijl werknemers op zoek zijn naar een bepaald niveau van zingeving, analyseert Willems, in het dagelijks leven directeur van werving en selectiebureau Career Openers. Daarom moet niet het eigen belang van het bedrijf centraal staan, maar de behoefte van het talent in de markt. Bedrijven moeten marktwerking toelaten in hun personeelswerving. En dat heeft nogal wat gevolgen: ‘Het personeelsmanagement moet worden gekanteld. Centraal staat dan de ‘klant’ met zijn wensen behoeften en mogelijkheden.’ Als bedrijven daar vervolgens op inspelen worden zowel werkgevers als werknemers daar beter van: ‘Want waar gaat het nu om: om het slijten van vacatures of het binnenhalen van toptalent?’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in