Overslaan en naar de inhoud gaan

Onderzoek naar smartwatchdiensten

Europeanen staan aarzelender tegenover 'wrist payements'.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit recent Gfk onderzoek blijkt dat consumenten positief staan tegenover het gebruiken van smartwatches als openbaar vervoer-ticket en identificatiesleutel voor online accounts zoals Facebook. Het versturen van data over hun gezondheid zien veel consumenten ook wel zitten.  In de Verenigde Staten en China staan consumenten ook open om hun ‘slimme horloge’ te gebruiken als identificatie en betaal systeem. Europeanen staan hier echter veel aarzelender tegenover.

Dit blijkt uit het onderzoek onder 1.000 smartphone gebruikers over het gebruik van smartwatches.

Smartwatches zijn te gebruiken voor oa sport activiteiten, navigatie en bellen, maar ook op gebied van gezondheid. Uit het onderzoek blijkt dat het per land verschilt welke diensten consumenten op hun smartwatch willen gebruiken. Gezondheidsinformatie op hun smartwatch is voor 69% van de respondenten uit China interessant. 50% procent van de Amerikanen en 43% van de Zuid Koreanen heeft hier wel oren naar. Europeanen staan minder open voor mHealth vanaf hun pols (Engelsen 30% en Duitsers 25%). Daarnaast blijkt dat mannen meer interesse hebben in mHeath op hun smartwatch en het verschil tussen leeftijdsgroepen is zelfs nog groter. Hoe ouder de respondent, hoe meer interesse in een ‘health data service’ op hun smartwatch. De oudere generatie staat ook meer open om een smartwatch voor online identificatie te gebruiken.

Gfk heeft voor 5.000 smartphone bezitters ondervraagd uit China, Duitsland, Zuid Korea, Groot Brittannië en de Verenigde Staten.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in