Overslaan en naar de inhoud gaan

Nima zet koers uit voor 2014: ‘We willen meer marketeers bereiken’

Voorzitter Muriel Arts en directeur Frank van Delft van het Nima leggen deze maand in het Tijdschrift voor Marketing uit waar ze heen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Over wat het Nima nu precies is:
Muriel Arts: ‘In zijn kern twee dingen: een beroepsvereniging van betrokken vakmensen en anderzijds een instituut. Een keurmerk voor personen en zaken met toetsing van marketingopleidingen en professionals. Voor ons was de uitdaging: wat zit er boven? Wat maakt het rond? Ik geloof namelijk dat je samen een helder doel moet nastreven, dat inspireert en motiveert.’

related partner content for mobile comes here

Ze vinden dat marketing meer is dan een functie:
Arts: ‘Het is een businessfilosofie. We moeten onze energie naar buiten richten, marketeers zijn meer dan ooit nodig voor een goede toekomst. Met de problemen die we hebben, zijn marketeers essentieel voor de oplossing. Er moet een discipline zijn die begrijpt wat er buiten in de markt aan de hand is en wat er intern moet gebeuren om een antwoord te geven. Consumenten willen dat bedrijven hun menselijke gezicht laten zien. Zorg voor de mensen in je omgeving en vervul een actieve rol in de samenleving. Nou, marketeers zijn daarvoor op aarde.’

Over wat het Nima gaat doen om marketing die belangrijke rol te laten vervullen:
Van Delft: ‘Drie dingen. We moeten meer mensen bereiken. Het is leuk als 1.000 marketeers zich iets aantrekken van het belang van marketing, maar dat is te weinig. We moeten die tweede groep van 'halers' meer gaan aanspreken en stimuleren in duurzaam markt- en klantgericht ondernemen. Die breedte hebben we nodig. Ten tweede: we willen marketeers faciliteren in het versterken van hun marketingkennis, vaardigheden en netwerk. Permanente educatie is daarbij belangrijk. Dat doen we door de titel van Senior Marketing Professional (SMP) in het leven te roepen. De SMP moet punten halen om die titel te krijgen en te behouden. En ten derde willen we ook standaarden zetten om de kwaliteit van het vak te waarborgen.’

Het Nima heeft nu 2.750 leden. Hoeveel moet dat in 2014 zijn?
Van Delft: ‘Je hebt de betrokken leden die actief bijdragen, dat zijn er 1.000 tot 1.500, met de titel SMP en Register Marketeer. De netwerkleden, die kennis en inspiratie komen halen, dat zijn er 10 duizendplus. Dat is de ambitie voor 2014.’

Het hele interview staat in het maartnummer van het Tijdschrift voor Marketing, dat deze week verschijnt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in