Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever trekt Belgisch/Nederlandse marketingteams weer uit elkaar

Unilever Benelux past zijn Belgisch/Nederlandse marketingteams aan. In de categorie voeding zullen op korte termijn de gemixte teams…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Van Dam: ‘Om als marketeer goed te kunnen werken, moet je tot in de haarvaten van de samenleving kruipen. Je moet weten welk televisieprogramma hot is en hoe de winkels eruit zien. Het is een bijna onmogelijke opdracht om aan een marketeer te vragen zich te verdiepen in twee landen, België en Nederland. Om die reden passen we de teams aan. De nieuwe teams staan in hun aangepaste samenstelling dichter bij de lokale consument, bij de lokale handel en bij de lokale salesteams.’

related partner content for mobile comes here

In de nazomer van 2007 werden de Nederlandse en Belgische organisaties in elkaar geschoven om zo synergie te creëren. De indirecte kosten die te hoog waren, gingen hierdoor in beide organisaties omlaag. In dit proces schrapte Unilever 340 banen in Nederland en België. Bij nader inzien bleek de integratie toch minder succesvol. Afgelopen februari is daarom op het Rotterdamse hoofdkantoor van Unilever Benelux het besluit genomen om in de categorie voeding, op het niveau van de operationele marketingteams weer te gaan werken met teams die bestaan uit één nationaliteit. Van Dam: ‘De teams verantwoordelijk voor strategie, beleid en ondersteuning blijven op Benelux-niveau werken om verdere synergievoordelen te realiseren.’

Over de maatregel om met twee nationaliteiten te laten samenwerken werd door marktkenners in 2007 sceptisch gereageerd. Concurrent Proctor & Gamble (P&G) besloot in die periode juist de Benelux-organisatie uit elkaar te trekken. De ervaring van P&G was dat Nederland en België toch te verschillend bleken om vanuit één plek te bedienen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in