Overslaan en naar de inhoud gaan

Plan voor een overkoepelend media-onderzoek

Mediabureaus en adverteerders verkennen de mogelijkheden van een groot media-bereiksonderzoek.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het zal een ware tour de force worden. De plannen van PMA (mediabureaus) en BVA (adverteerders) om alle huidige mediabereiksonderzoeken in de toekomst te gaan bundelen in een groot, nieuw onderzoek. Niet voor niets worden echte veranderingen op z’n vroegst pas over vier à vijf jaar verwacht.

related partner content for mobile comes here

Dergelijk overkoepelend onderzoek zou diepere inzichten in het mediagedrag van de consument moeten bieden, onder meer door de koppeling van mediagebruik aan aankoopgedrag, ook zou de onderlinge vergelijkbaarheid van media toenemen. Het project Media Utopia, zoals de ambitieuze plannen zijn gedoopt, beschrijft de meest ideale situatie van dergelijk single source media-onderzoek, en een stappenplan hoe in de buurt van dat ideaalplaatje te komen.

Onderzoekszwaargewicht John Faasse (Uitbijter) verkent sinds enige maanden mogelijke onderzoeksmethodieken en de praktische uitvoerheid van de plannen. Aanleiding voor de verkenning is toenemende kritiek op het huidige mediaonderzoek (Nom, Stir, CLO, CKO), en het veranderend mediagedrag.

Faasse: ‘Je wilt dat de huidige bereiksonderzoeken een multimediaal karakter krijgen, en je wil een combinatie van bereikscijfers met cijfers over aankoopgedrag, zodat het effect van media-inzet duidelijker wordt.’

Meer vandaag in Adformatie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in