Plan voor een overkoepelend media-onderzoek
Het zal een ware tour de force worden. De plannen van PMA (mediabureaus) en BVA (adverteerders) om alle huidige mediabereiksonderzoeken in de toekomst te gaan bundelen in een groot, nieuw onderzoek. Niet voor niets worden echte veranderingen op z’n vroegst pas over vier à vijf jaar verwacht.
Dergelijk overkoepelend onderzoek zou diepere inzichten in het mediagedrag van de consument moeten bieden, onder meer door de koppeling van mediagebruik aan aankoopgedrag, ook zou de onderlinge vergelijkbaarheid van media toenemen. Het project Media Utopia, zoals de ambitieuze plannen zijn gedoopt, beschrijft de meest ideale situatie van dergelijk single source media-onderzoek, en een stappenplan hoe in de buurt van dat ideaalplaatje te komen.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaOnderzoekszwaargewicht John Faasse (Uitbijter) verkent sinds enige maanden mogelijke onderzoeksmethodieken en de praktische uitvoerheid van de plannen. Aanleiding voor de verkenning is toenemende kritiek op het huidige mediaonderzoek (Nom, Stir, CLO, CKO), en het veranderend mediagedrag.
Faasse: ‘Je wilt dat de huidige bereiksonderzoeken een multimediaal karakter krijgen, en je wil een combinatie van bereikscijfers met cijfers over aankoopgedrag, zodat het effect van media-inzet duidelijker wordt.’
Meer vandaag in Adformatie.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid