Nieuwe tool opent dialoog


Hoe kan een ngo -een niet-gouvernementele organisatie zoals een actiegroep - met een bedrijf in gesprek zijn over het oplossen van een milieuprobleem terwijl tegelijk een vernietigend artikel verschijnt over hetzelfde onderwerp? Hoe komen bedrijf en ngo verder dan het uitspreken van intenties? Hoe kunnen partijen in gesprek gaan om tot een effectieve stakeholder-dialoog te komen? Niet zelden zijn de intenties prima, maar stokt de interactie door wederzijds onbegrip, cultuurverschillen en onduidelijke verwachtingen.
De vragenlijst op www.bni-instrument.org kan daarbij helpen. Onderzoekers van de Universiteit Twente en de Radboud Universiteit Nijmegen hebben de vragenlijst ontwikkeld om verwachtingen en eisen in kaart te brengen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOp basis van een wederzijds ingevulde vragenlijst krijgen de partijen een helder beeld van elkaars verwachtingen. Bovendien krijgen ze een rapportage en een uitnodiging voor een lunchbijeenkomst voorafgaand aan de launch van het mvo kenniscentrum op 24 november 2004.
Het instrument is ontwikkeld binnen het nationale onderzoeksprogramma Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen van EZ.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid