Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe tool opent dialoog

Werken aan maatschappelijk verantwoord ondernemen vraagt om toenemende interactie tussen bedrijven en ngo’s zoals actiegroepen. Maar dan…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hoe kan een ngo -een niet-gouvernementele organisatie zoals een actiegroep - met een bedrijf in gesprek zijn over het oplossen van een milieuprobleem terwijl tegelijk een vernietigend artikel verschijnt over hetzelfde onderwerp? Hoe komen bedrijf en ngo verder dan het uitspreken van intenties? Hoe kunnen partijen in gesprek gaan om tot een effectieve stakeholder-dialoog te komen? Niet zelden zijn de intenties prima, maar stokt de interactie door wederzijds onbegrip, cultuurverschillen en onduidelijke verwachtingen.

related partner content for mobile comes here

De vragenlijst op kan daarbij helpen. Onderzoekers van de Universiteit Twente en de Radboud Universiteit Nijmegen hebben de vragenlijst ontwikkeld om verwachtingen en eisen in kaart te brengen.

Op basis van een wederzijds ingevulde vragenlijst krijgen de partijen een helder beeld van elkaars verwachtingen. Bovendien krijgen ze een rapportage en een uitnodiging voor een lunchbijeenkomst voorafgaand aan de launch van het mvo kenniscentrum op 24 november 2004.

Het instrument is ontwikkeld binnen het nationale onderzoeksprogramma Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen van EZ.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in