Detailhandel en zakelijke dienstverlening iets optimistischer


Iets meer detaillisten zijn negatief dan positief gestemd over de zakelijke ontwikkeling van hun eigen onderneming. Het ondernemersvertrouwen in de detailhandel stond in juni op min tien en is nu min vijf. Een lichte verbetering van vijf punten. Begin 1999, in de hoogconjunctuur, stond deze index nog op plus 23.
Begin 1999 stond het vertrouwen van de dienstverleners op plus 34. Vijf en half jaar later staat het vertrouwen van de dienstverleners op plus tien. Vergeleken met juni een stijging van zes punten. Dit betekent globaal dat meer ondernemers positief dan negatief gestemd zijn over de ontwikkelingen in hun bedrijf.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSTNS NIPO meet in opdracht van de Europese Commissie maandelijks het ondernemersvertrouwen onder 800 ondernemers in de detailhandel en de zakelijke dienstverlening in Nederland. Het ondernemersvertrouwen wordt berekend op basis van het oordeel van ondernemers over:
- de zakelijke ontwikkelingen over de laatste drie maanden;
- de verwachtingen voor de komende drie maanden;
- de vraag naar diensten (dienstverlening) en de ontwikkeling in de voorraden (detailhandel).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid