Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederland wacht af en doet niks

Uit een wereldwijd onderzoek blijkt dat de Europese ondernemingen hun bedrijfsstrategie nauwelijks aanpassen aan de crisis. Nederland spant…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Na mijn "try before you die" post (zie eerder) lees ik in NRC Handelsblad: "Nederland wacht af en doet niks". Uit een wereldwijd blijkt dat de Europese ondernemingen hun bedrijfsstrategie nauwelijks aanpassen aan de crisis. Nederland spant daarbij de kroon. "Kosten worden bespaard door minder dividend uit te keren, te snijden in technologie en marketinguitgaven en te heronderhandelen met leveranciers. [...] geen nieuwe markten of producten: de schoenmaker blijft bij zijn leest en wacht af." "Er moet fundamenteel iets veranderen, zegt William Koot van KPMG Advisory. "De innovatieve kracht en de handelsgeest die Nederlandse bedrijven kenmerkte is verdwenen[...] Nederland is conservatief en afwachtend geworden. Bedrijven nemen een groot risico door alleen met kostenmaatregelen bezig te zijn en niet na te denken over fundamentele veranderingen. De kaasschaafmethode voldoet niet meer"(zo zie je maar weer: de onvolprezen observatiemethode komt tot dezelfde conclusie als een onderzoek met 850 interviews in 29 landen). Volgens een andere komt de wereldeconomie weer een beetje op gang, maar blijft Europa duidelijk achter bij de VS en Azië. Kortom: doe iets!

related partner content for mobile comes here

, NEEW! innovatie

Klik voor meer inspirerende blogs

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in