Reclame? De Ratvaha methode werkt....of niet?


Ik vermoedde het al een tijdje maar zo langzamerhand wordt dit vermoeden steeds meer bevestigd. Afgaande op het aantal reclames dat ik voorbij hoor komen waarin iemand een deuntje fluit kan ik alleen maar concluderen dat er een Ravaha methodiek moet bestaan. De Ravaha, of languit de Rattenvanger van Hamelen methode, wordt steeds vaker gebruikt. Ik hoor zelfs zo vaak een fluitje in reclames dat ik gisteren na een vraag beantwoord te hebben automatisch ter afsluiting het KPN melodietje vloot. Als reclamemaker een mooi resultaat! Je hebt iets gemaakt dat zich in het brein van de consument heeft genesteld. Herkenbaarheid!
Deed Randstad het vroeger met de bekende gitaarlick, die je na één keer gehoord te hebben niet meer uit je hoofd kreeg, tegenwoordig is het dus het fluitje, maar met één verschil. Randstad was toen uniek. Nu hoor je zoveel fluitjes dat het voor mij steeds moeilijker wordt om ze uit elkaar te houden. Was het nou Wehkamp of Eyewish Groeneveld of toch Friesche Vlag Breaker of Etos…….Maaslander….euh…..Cup a Soup, Pedigree?! Dahag herkenbaarheid!
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSJullie kunnen er vast nog wel meer achterhalen.
Fluitdefluitfluit
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid