Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclame? De Ratvaha methode werkt....of niet?

Diverse reclamemakers hebben eigen methodes, werkwijzen, systemen en tactieken om een goede reclame te bedenken. Weldoordachte…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ik vermoedde het al een tijdje maar zo langzamerhand wordt dit vermoeden steeds meer bevestigd. Afgaande op het aantal reclames dat ik voorbij hoor komen waarin iemand een deuntje fluit kan ik alleen maar concluderen dat er een Ravaha methodiek moet bestaan. De Ravaha, of languit de Rattenvanger van Hamelen methode, wordt steeds vaker gebruikt. Ik hoor zelfs zo vaak een fluitje in reclames dat ik gisteren na een vraag beantwoord te hebben automatisch ter afsluiting het melodietje vloot. Als reclamemaker een mooi resultaat! Je hebt iets gemaakt dat zich in het brein van de consument heeft genesteld. Herkenbaarheid!

related partner content for mobile comes here

Deed Randstad het vroeger met de bekende gitaarlick, die je na één keer gehoord te hebben niet meer uit je hoofd kreeg, tegenwoordig is het dus het fluitje, maar met één verschil. Randstad was toen uniek. Nu hoor je zoveel fluitjes dat het voor mij steeds moeilijker wordt om ze uit elkaar te houden. Was het nou of of toch of Etos…….….euh….., ?! Dahag herkenbaarheid!

Jullie kunnen er vast nog wel meer achterhalen.

Fluitdefluitfluit

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in