Minister wil snoep- en snackreclame beperken


De minister hoopt dat minder aandacht voor junkfood jongeren aanzet tot gezonder eten, meldt de Volkskrant. Voor een verbod op reclame voor snacks, frisdrank en hamburgers vindt Hoogervorst het nog te vroeg. PvdA, GroenLinks en SP hebben daar op aangedrongen. Hij kiest vooralsnog voor zelfregulering. Daarmee onderscheidt Hoogervorst zich van zijn Belgische
ambtsgenoot Demotte.
De bewindsman meldt de fabrikanten wel dat zij niet met slappe afspraken wegkomen. 'Ik hoop dat de fastfoodbranche geleerd heeft van de tabaksindustrie', zei gisteren in de Tweede Kamer.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOpnieuw waarschuwde Hoogervorst producenten van alcoholhoudende dranken alle drankreclame gericht op de jeugd te verbieden als de fabrikanten daar niet vrijwillig toe overgaan.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid