Overslaan en naar de inhoud gaan

Minderheid CEO’s raadpleegt bij crisis PR-adviseur

CEO’s vinden reputatie belangrijker dan ooit. Toch stappen ze bij een crisis eerder naar hun advocaat, dan naar hun PR-adviseur. Dat is…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ondanks het belang dat CEO’s aan de reputatie van hun onderneming hechten, stapt slechts 21 procent naar hun PR-bureau als die reputatie in het gedrang komt. De meerderheid, 42 procent, geeft de voorkeur aan een advocaat. Elf procent van de ondervraag-den vond de reputatie van de CEO zelf, een belangrijke factor met betrekking tot de bedrijfsreputatie. De rol van Public Relations is de afgelopen vijf jaar belangrijker geworden volgens 64 procent van de CEO’s. De komende vijf jaar zal dit nog verder toenemen, zo meent 67 procent van de ondervraagden.
Virgin-topman Richard Branson werd gekozen als de CEO die het best in staat was zijn eigen reputatie hoog te houden. Bob Ayling, voormalig CEO van British Airways kwam als slechtste uit de bus. (07-09-2000)

related partner content for mobile comes here

(bron: PR Week UK)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in